A vége előtt így készül az Audi V10 Győrben, a lóerőt 8000-nél mérik
Ez a szívómotor megy a Lamborghini Huracánba is, és az éppen mostanában elkészülő utolsó Audi R8 V10-ekbe is. A nyomatékot hatezernél mérik, a lóerőt nyolcezernél, az 5,2-es Audi V10 pedig a világ legnépszerűbb tízhengeres motorja.
Utcai V10-es motort volumenben gyártott a Dodge, a BMW, a Porsche és a Toyota is, ám a legnépszerűbb, egyben legnagyobb darabszámban gyártott szívó V10 fejlesztése a Lamborghininél kezdődött a kilencvenes években, majd az Audinál vált valósággá 2003-ra.
Az ötliteres Lamborghini V10 a Gallardo kedvéért készült, a kisebb középmotoros olasz szupersportautóból kifejlesztett Audi R8 pedig nem is kapta meg egyből a tízhengerest, hiszen tökéletes volt benne a 4,2-es Audi V8 a hatsebességes kézi váltóval is. Az R8 V10 végül a továbbfejlesztett 5,2-es Audi V10 szárazkarteres verzióját kapta meg 2006-ban, néhány hónappal azután, hogy a nedves olajteknős, kicsivel gyengébb V10-est megkapta az Audi S8 és az S6 is.
A Lamborghini Gallardo, az utód Huracán és az Audi R8 közös sikere az Audi V10-et tette minden idők legnépszerűbb tízhengeresévé, ezek a különleges sportmotorok pedig idén már 19 éve, vagyis 2005 óta készülnek Győrben.
Miközben Neckarsulmban a következő hetekben legyártják az utolsó R8-akat is, az Audi pedig már a Lamborghinire hagyta az új V8-as benzinmotor kifejlesztését, az Audi Hungaria G/P6 csarnokában egy dedikált csapat szeptemberig készít még 5,2 V10-eket, a 2,5-ös turbós öthengeressel közös dedikált gyártósoron.
Hamarosan részletes cikk is készül a témáról, addig viszont forgattunk egy filmet arról, milyen is a hangulat a V10 gyártásának utolsó évében:
Köszönet az idegenvezetésért Horváth Szabolcsnak, a V6 és a nagyteljesítményű motorgyártás vezetőjének, Szollár Lajosnak, a forgácsoló megmunkálás mesterének, Varjas Attilának, aki a sportmotorok összeszereléséért felel, illetve a teljes stábnak, akik megmutatták nekünk a győri üzem, távolabbról nézve pedig az egész Volkswagen Csoport legjobb hangú büszkeségét.