- Magazin
- Technika
- Parkoló Parádé!
- amc
- ford
- holden
- kia
- lancia
- mercedes-benz
- oldsmobile
- opel
- rover
- volkswagen
- volvo
- v8
- autóipar
- autótörténet
10 introvertált V8-as
Előfordul, hogy azok is vágynak a nagy lökettérfogatra és nyolc szépen duruzsoló hengerre, akik kerülik a feltűnést. Ezeknek a teljesen hétköznapi autóknak a V8-as kivitelét egyenesen nekik találták ki! A magasabb fenntartási költségeket nem lehetett velük megspórolni, cserébe nem firtatta senki, miből telt ilyen pazarló autóra...
A nyárzáró Parkoló Parádé a V8 jegyében telik majd. Szeptember 8-án tucatnyi kiállított és utasként kipróbálható izomautót láthatsz és hallhatsz!
10. Mercedes-Benz E 420/E 430 (1996-2002)

A pápaszemesnek becézett E-osztály nem tartozik a legtöbbre tartott Mercedesek közé, ami főleg az elhibázott korrózióvédelemnek köszönhető, pedig a W210 hagyományokhoz hű konstrukció volt olyan széles motorválasztékkal, ami ma durva pazarlásnak számít. Az AMG modellek alá pozícionált 4,2, később 4,3 literes, egyformán 279 lóerős szívó V8-asok kívülről nem ütöttek el az alapmodelltől, sőt, az AMG-ket is leginkább a tipikus felnikről lehetett felismerni. A 400 Nm nyomatékú, 7,0 vagy 6,6 másodperc alatt gyorsuló limuzin sleeperként és gyűjtői darabként is beválik.
Ha ilyet találsz, azonnal vedd meg!
Hihetetlen, de szörnyű hírneve ellenére ebből is lesz értékes veterán, és van belőle ennyire megkímélt, gyári példány rongyos 1,5 millió forintért.
9. Volvo S80 V8 AWD (2006-2010)
Ha már ártatlan kinézetű limuzinokról van szó, az S80 második generációja időtlen formaterve ellenére is ebbe a halmazba tartozik. A svédek sem spóroltak a motorokon, őszes halántékú vevőik annak idején összesen 17 benzines és 9 gázolajos konfiguráció közül válogathattak! A felvágósabb XC90-ből hamarabb kinézzük, de a 4,4 literes, 315 lóerőt és 400 Nm-t leadó V8-as a négyajtósból sem hiányzott. 1,8 tonna fölötti tömege ellenére is odébb lehetett vele állni, 0-ról 100 km/h-ra 6,5 másodperc alatt gyorsult. Kissé optimista, 11,9 literes átlagához 70 literes tank tartozott.
8. Rover 75 V8 (2004-2005)
2004-ben a 100. születésnapjára felélesztette a V8-as csúcsmodell hagyományát a már BMW segítsége nélkül lavírozó Rover. Az eredetileg elsőkerekes platformot az MG-nél alakították át hátsókerekessé. Nem bonyolították túl, a félkész autókat levették a szalagról, átépítették, majd visszatették és befejezték. A single frame maszkkal szintén 2004 elején berobbanó C6-os Audi A6-oséhoz hasonló hűtőráccsal megkülönböztetett V8-asba nem a Rover, hanem a Ford moduláris, 4,6 literes motorja került 260 lóerővel és 410 Nm nyomatékkal. Ez sem mentette meg a csődtől...
7. Volkswagen Passat 4.0 W8 (2001-2004)
A Roverrel egyszerre, de sokkal nagyobb sikerrel futott a Passat B5.5 a középkategóriában, igaz, nem pont a felső-középkategóriás prémiumokkal, az Audi A6-ossal vagy éppen a 3-as BMW-vel egy árban kínált W8-as csúcsbenzines, hanem az 1.9 PD TDI vitte a prímet. Pont ezért okozhatunk meglepetést a két V4-es motorból épített, helytakarékos V8-assal. Persze ez a változat a kifinomult működésről és a magabiztos teljesítményről szólt, sportosságot ne keressünk benne, hiába a hatfokozatú kézi váltó, a 4Motion hajtás és a 6,5 másodperces 0-100-as sprint.
A lopakodó
A 275 lovas W8-as gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, mint a többi vele egyidős Passat: sehogy.
6. Lancia Thema 8.32 (1987-1992)
Laikusoknak egy nagy olasz limuzin, bennfenteseknek egy izgalmas autóipari koprodukció eredménye a beszélő nevű Thema 8.32. A név első fele a hengerek, a második a szelepek számára utal, ezek egy 3,0 literes, 215 lóerős, Ferrari szívó V8-ashoz tartoznak! A 308 QV motorjának végösszeszerelését a Ducati vállalta el a Lancia számára. Úgy változtattak a karakterisztikáján, hogy passzoljon az elegáns stílusához. A nyitható légterelő mellett több külső részlet is árulkodó, mégsem kürtöli világgá, hogy egy 3971 példányban készült, ma tízmillió forintos kuriózum.
5. Holden Commodore 5000 (1986-1988)
A 2020-ban megszűnt ausztrál gyártó 1931 óta a General Motors leányvállalata volt, nem meglepő, hogy Opel fejlesztések is felbukkantak a választékában. Bár 1978 óta kínálták a Rekord és Senator-féle (módosított) karosszériát 4,2 és 5,0 literes V8-asokkal, inkább az 1986-tól gyártott VL szériát válogattam be, mert ha lehet, a nyolcvanas évekre adaptált külsővel még kevésbé nézném ki belőle a 164 lóerős, karburátoros V8-ast. A motort, amit ki akartak dobni belőle az ólommentes benzin bevezetése miatt, végül a vevők nyomására inkább felkészítettek rá.
4. Kia Borrego 4.6 V8 (2008-2010)
Miközben a Thema a felpaprikázott német sportlimuzinokkal versenyzett, a Kia inkább az USA piacát próbálta meghódítani a helyi igényeket kiszolgáló, három üléssoros Borregóval. Ezt a 4,8 méter hosszú, alvázas szabadidő-autót luxuscikknek aligha nevezhetnénk, Peter Schreyertől származó formaterve is jól láthatóan a funkcióra összpontosított, és a családi mindenes szerepében indokolt is volt a 4,6 literes, 361 lóerős V8-as beépítése, ugyanis a 3,8 literes V6-os csak 2300 kilót vontathatott, miközben a V8-as akár 3400 kilós utánfutót is húzhatott maga után.
3. Ford Sierra XR8 (1984)
Válogatásunk legszerényebb, egyben legritkább autója a Dél-Afrikában forgalmazott Sierra XR8, aminek szokatlan hűtőrácsáról sem a korabeli, Fox body Mustang 4,9 literes Windsor motorjára, legfeljebb egy boyracer átalakításra asszociálnánk. A homologizációhoz készült 250 példány a biztosíték, hogy még helyi viszonylatban is kuriózumnak számítson, de azért érdemes belegondolni, milyen érzés lehet, ha a nagyjából 1,3 tonnás családi űrsiklóban nem a gyakori négyhengeresek, és nem is a ritkább V6-osok egyike, hanem egy igazi USA V8-as rotyog.
A meglepő eredetű motorral felszerelt autókat bemutató válogatásunkban részletesebben is bemutattuk az XR8-at.
10 autó, meglepő eredetű motorral
Tudtad, hogy amerikai rendőrautókban is használták azt a motort, ami a Koenigsegg CC8S-t hajtja? Ilyen, és ehhez hasonló, meglepő összefüggésekről lesz szó.
2. Oldsmobile Cutlass Diesel (1979-1985)
Mivel az amerikai kultúrkörben a V8-as alapvetésnek számít, szinte bármelyik átlagos, polgári limuzint vagy kombit említhettem volna, ezért inkább egy ritkaságot, a Cutlass V8-as dízelváltozatát válogattam be. A downsizing jegyében készült ötödik generáció USA mércével már eleve visszafogottnak számított, a General Motors saját, 4,3 vagy 5,7 literes gázolajosa viszont sokaknak okoz meglepetést. Egészen bizarr hangulata van egy kerregve gurgulázó Oldsmobilnak. A kezdeti megbízhatósági problémák el is vették tőle a vevők kedvét, hiába javították ki minden hibáját.
1. AMC Gremlin 304 V8 (1972-1976)
A Volkswagen Bogár riválisaként debütált amerikai kisautók egyike az American Motors Corporation dobása volt 1970-ben. Hogy ez a karakteres újdonság végül a legrondább autók toplistáin kapott bérelt helyet, annak köszönhető, hogy a vevők nagyvonalúbb autókhoz szoktak, az 1973-as olajválság persze mindent megváltoztatott. Ironikus, hogy az 5,0 literes V8-as pont egy évvel korábban került bele, és maradt is benne egészen 1976-ig. Bár a maga 152 lóerejével ez volt az egyetlen izomautó 2200 dollár alatti áron, mégis csak 40 994 darab V8-as Gremlin fogyott.
+1 Opel Omega V8 (2000)
A Corvette LS1 V8-asával felspécizett Omegát kiállították a 2000-es Genfi Autószalonon, 32 előszériás példányt legyártottak belőle, majd az egész szériát törölték, ugyanis kiderült, hogy az egyetlen alkalmas automata, a GM 4L60-E fogaskoszorúja padlógázas hajtás során hajlamos eltörni, és túlmelegedésre is lehet számítani. A V8-as Holden Commodore hűtője jó alternatívának tűnt, a váltó módosítása viszont sok időt vett volna igénybe, pedig már a típusengedélyt is megkapta. A sors fintora, hogy a Holdennek végül sikerült beépítenie ezt a motort ebbe a karosszériába...
Köszönjük, hogy idén ennyire eljöttetek a Parkoló Parádéra!
2025-ben újra találkozunk!
Ilyen volt a Parkoló Parádé
- Vannak még tartalékok a V8-ban?
- Alkalomhoz illő előadással készülünk az idei utolsó, nyárzáró 44. Parkoló Parádéra, amit a V8 jegyében tartunk!
- Amikor az amerikai autók szeretetéből kinő egy háromnapos fesztivál a strandon
- Napsütés, strand, buli, koncertek és mindenfelé hatalmas V8-as motorok. Ilyen egy American Motors on the Beach fesztivál.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így jársz, ha Wish-ről rendelsz Toyota Suprát
Közepesen bánatos a kamu Supra, ami ráadásul egy másik Toyotát is áldozatul ejtett.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
