2024.08.27. 16:48

Előfordul, hogy azok is vágynak a nagy lökettérfogatra és nyolc szépen duruzsoló hengerre, akik kerülik a feltűnést. Ezeknek a teljesen hétköznapi autóknak a V8-as kivitelét egyenesen nekik találták ki! A magasabb fenntartási költségeket nem lehetett velük megspórolni, cserébe nem firtatta senki, miből telt ilyen pazarló autóra...

A nyárzáró Parkoló Parádé a V8 jegyében telik majd. Szeptember 8-án tucatnyi kiállított és utasként kipróbálható izomautót láthatsz és hallhatsz!

10. Mercedes-Benz E 420/E 430 (1996-2002)

A pápaszemesnek becézett E-osztály nem tartozik a legtöbbre tartott Mercedesek közé, ami főleg az elhibázott korrózióvédelemnek köszönhető, pedig a W210 hagyományokhoz hű konstrukció volt olyan széles motorválasztékkal, ami ma durva pazarlásnak számít. Az AMG modellek alá pozícionált 4,2, később 4,3 literes, egyformán 279 lóerős szívó V8-asok kívülről nem ütöttek el az alapmodelltől, sőt, az AMG-ket is leginkább a tipikus felnikről lehetett felismerni. A 400 Nm nyomatékú, 7,0 vagy 6,6 másodperc alatt gyorsuló limuzin sleeperként és gyűjtői darabként is beválik.

Kapcsolódó
Ha ilyet találsz, azonnal vedd meg!

Ha ilyet találsz, azonnal vedd meg!

Hihetetlen, de szörnyű hírneve ellenére ebből is lesz értékes veterán, és van belőle ennyire megkímélt, gyári példány rongyos 1,5 millió forintért.

9. Volvo S80 V8 AWD (2006-2010)

Ha már ártatlan kinézetű limuzinokról van szó, az S80 második generációja időtlen formaterve ellenére is ebbe a halmazba tartozik. A svédek sem spóroltak a motorokon, őszes halántékú vevőik annak idején összesen 17 benzines és 9 gázolajos konfiguráció közül válogathattak! A felvágósabb XC90-ből hamarabb kinézzük, de a 4,4 literes, 315 lóerőt és 400 Nm-t leadó V8-as a négyajtósból sem hiányzott. 1,8 tonna fölötti tömege ellenére is odébb lehetett vele állni, 0-ról 100 km/h-ra 6,5 másodperc alatt gyorsult. Kissé optimista, 11,9 literes átlagához 70 literes tank tartozott.

8. Rover 75 V8 (2004-2005)

2004-ben a 100. születésnapjára felélesztette a V8-as csúcsmodell hagyományát a már BMW segítsége nélkül lavírozó Rover. Az eredetileg elsőkerekes platformot az MG-nél alakították át hátsókerekessé. Nem bonyolították túl, a félkész autókat levették a szalagról, átépítették, majd visszatették és befejezték. A single frame maszkkal szintén 2004 elején berobbanó C6-os Audi A6-oséhoz hasonló hűtőráccsal megkülönböztetett V8-asba nem a Rover, hanem a Ford moduláris, 4,6 literes motorja került 260 lóerővel és 410 Nm nyomatékkal. Ez sem mentette meg a csődtől...

7. Volkswagen Passat 4.0 W8 (2001-2004)

A Roverrel egyszerre, de sokkal nagyobb sikerrel futott a Passat B5.5 a középkategóriában, igaz, nem pont a felső-középkategóriás prémiumokkal, az Audi A6-ossal vagy éppen a 3-as BMW-vel egy árban kínált W8-as csúcsbenzines, hanem az 1.9 PD TDI vitte a prímet. Pont ezért okozhatunk meglepetést a két V4-es motorból épített, helytakarékos V8-assal. Persze ez a változat a kifinomult működésről és a magabiztos teljesítményről szólt, sportosságot ne keressünk benne, hiába a hatfokozatú kézi váltó, a 4Motion hajtás és a 6,5 másodperces 0-100-as sprint.

Kapcsolódó
A lopakodó

A lopakodó

A 275 lovas W8-as gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, mint a többi vele egyidős Passat: sehogy.

6. Lancia Thema 8.32 (1987-1992)

Laikusoknak egy nagy olasz limuzin, bennfenteseknek egy izgalmas autóipari koprodukció eredménye a beszélő nevű Thema 8.32. A név első fele a hengerek, a második a szelepek számára utal, ezek egy 3,0 literes, 215 lóerős, Ferrari szívó V8-ashoz tartoznak! A 308 QV motorjának végösszeszerelését a Ducati vállalta el a Lancia számára. Úgy változtattak a karakterisztikáján, hogy passzoljon az elegáns stílusához. A nyitható légterelő mellett több külső részlet is árulkodó, mégsem kürtöli világgá, hogy egy 3971 példányban készült, ma tízmillió forintos kuriózum.

5. Holden Commodore 5000 (1986-1988)

A 2020-ban megszűnt ausztrál gyártó 1931 óta a General Motors leányvállalata volt, nem meglepő, hogy Opel fejlesztések is felbukkantak a választékában. Bár 1978 óta kínálták a Rekord és Senator-féle (módosított) karosszériát 4,2 és 5,0 literes V8-asokkal, inkább az 1986-tól gyártott VL szériát válogattam be, mert ha lehet, a nyolcvanas évekre adaptált külsővel még kevésbé nézném ki belőle a 164 lóerős, karburátoros V8-ast. A motort, amit ki akartak dobni belőle az ólommentes benzin bevezetése miatt, végül a vevők nyomására inkább felkészítettek rá.

4. Kia Borrego 4.6 V8 (2008-2010)

Miközben a Thema a felpaprikázott német sportlimuzinokkal versenyzett, a Kia inkább az USA piacát próbálta meghódítani a helyi igényeket kiszolgáló, három üléssoros Borregóval. Ezt a 4,8 méter hosszú, alvázas szabadidő-autót luxuscikknek aligha nevezhetnénk, Peter Schreyertől származó formaterve is jól láthatóan a funkcióra összpontosított, és a családi mindenes szerepében indokolt is volt a 4,6 literes, 361 lóerős V8-as beépítése, ugyanis a 3,8 literes V6-os csak 2300 kilót vontathatott, miközben a V8-as akár 3400 kilós utánfutót is húzhatott maga után.

3. Ford Sierra XR8 (1984)

Válogatásunk legszerényebb, egyben legritkább autója a Dél-Afrikában forgalmazott Sierra XR8, aminek szokatlan hűtőrácsáról sem a korabeli, Fox body Mustang 4,9 literes Windsor motorjára, legfeljebb egy boyracer átalakításra asszociálnánk. A homologizációhoz készült 250 példány a biztosíték, hogy még helyi viszonylatban is kuriózumnak számítson, de azért érdemes belegondolni, milyen érzés lehet, ha a nagyjából 1,3 tonnás családi űrsiklóban nem a gyakori négyhengeresek, és nem is a ritkább V6-osok egyike, hanem egy igazi USA V8-as rotyog.

A meglepő eredetű motorral felszerelt autókat bemutató válogatásunkban részletesebben is bemutattuk az XR8-at.

Kapcsolódó
10 autó, meglepő eredetű motorral

10 autó, meglepő eredetű motorral

Tudtad, hogy amerikai rendőrautókban is használták azt a motort, ami a Koenigsegg CC8S-t hajtja? Ilyen, és ehhez hasonló, meglepő összefüggésekről lesz szó.

2. Oldsmobile Cutlass Diesel (1979-1985)

Mivel az amerikai kultúrkörben a V8-as alapvetésnek számít, szinte bármelyik átlagos, polgári limuzint vagy kombit említhettem volna, ezért inkább egy ritkaságot, a Cutlass V8-as dízelváltozatát válogattam be. A downsizing jegyében készült ötödik generáció USA mércével már eleve visszafogottnak számított, a General Motors saját, 4,3 vagy 5,7 literes gázolajosa viszont sokaknak okoz meglepetést. Egészen bizarr hangulata van egy kerregve gurgulázó Oldsmobilnak. A kezdeti megbízhatósági problémák el is vették tőle a vevők kedvét, hiába javították ki minden hibáját.

1. AMC Gremlin 304 V8 (1972-1976)

A Volkswagen Bogár riválisaként debütált amerikai kisautók egyike az American Motors Corporation dobása volt 1970-ben. Hogy ez a karakteres újdonság végül a legrondább autók toplistáin kapott bérelt helyet, annak köszönhető, hogy a vevők nagyvonalúbb autókhoz szoktak, az 1973-as olajválság persze mindent megváltoztatott. Ironikus, hogy az 5,0 literes V8-as pont egy évvel korábban került bele, és maradt is benne egészen 1976-ig. Bár a maga 152 lóerejével ez volt az egyetlen izomautó 2200 dollár alatti áron, mégis csak 40 994 darab V8-as Gremlin fogyott.

+1 Opel Omega V8 (2000)

A Corvette LS1 V8-asával felspécizett Omegát kiállították a 2000-es Genfi Autószalonon, 32 előszériás példányt legyártottak belőle, majd az egész szériát törölték, ugyanis kiderült, hogy az egyetlen alkalmas automata, a GM 4L60-E fogaskoszorúja padlógázas hajtás során hajlamos eltörni, és túlmelegedésre is lehet számítani. A V8-as Holden Commodore hűtője jó alternatívának tűnt, a váltó módosítása viszont sok időt vett volna igénybe, pedig már a típusengedélyt is megkapta. A sors fintora, hogy a Holdennek végül sikerült beépítenie ezt a motort ebbe a karosszériába...

Gyere el te is a tavaszi PP-re. Jegyvásárlás itt!

Május 4-én tartjuk 2025 első Parkoló Parádéját, ahol fókuszban az európai autógyártás.

Az idén 25 éves Totalcar születésnapi rendezvénysorozatának első állomása a már jól ismert Hungexpo és a Parkoló Parádé. Lesz minden, amit eddig megszoktál: ökumenikus autószeretet, barátkozás, eszmecsere, gyerekprogramok, szakmai előadások, autóztatás és persze autók minden mennyiségben.

Ugyanakkor kicsit meg is újulunk, ráadásul az év nagy durranása, hogy a magyarországi Red Bull Show Run partnere a Totalcar lesz: idén minden Parkoló Parádén ott lesz a Red Bull Forma-1-es kerékcsere-szimulátora, a Pit Stop, amit Te is kipróbálhatsz.

Kapunyitás 14 órakor!

Részletes program és jegyvásárlás ide kattintva!

Az oldalról ajánljuk

Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
A lázadóknak semmi esélyük
  • Tesztek

A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025

Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.

április 18., 06:32
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
  • Hírek

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén

Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.

5 órája
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései

Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.

április 17., 17:22
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
  • Szerelem

Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG

San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.

április 17., 17:15
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09