A Pro Rally 2001 várhatóan karácsony előtt, azaz a CMR2-vel egy időben lesz kapható. Szenteste 12 helyszín 24 pályáján repeszthetünk, 15 különböző autóval, három kategóriából. A játék megunhatatlanságát a 4 játékmód garantálja.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Aki egy kicsit is otthon van a ralis programok
terén, jól tudja, hogy ebben a kategóriában jelenleg
két játék számít etalonnak. Az első a már kissé idejemúlt,
Colin McRae nevével fémjelzett CMR, a másik az RM, a Rally Masters.
A megszállottak szerencséjére várhatóan már karácsony környékén
megjelenhet a sikeres CMR második része, mely természetesen még
realisztikusabb, szebb, gyorsabb, mint elődje. Úgy tűnik, a második
verziónak még több és keményebb ellenféllel kell felvennie a
versenyt.
Az Ubi Soft neve minden autós és motoros játék rajongójának ismerős lehet, mivel a fiúk már eddig is több játékkal bizonyították rátermettségüket. A Forma 1-es játékok után ők is beszálltak a ralis programok ringjébe, hogy sarokba szorítsák a királyt. A Pro Rally 2001 néven megjelenő játék demo verziója szerencsére már letölthető, így hamar kiderül, mekkora veszélyt jelenthet a CMR2-re.
A program elindítása után rögtön a billentyűzet beállításokat változtattam meg - sikertelenül -, majd a grafika részletezettségét csavartam maximálisra a 800x600-as felbontásban. Ezután indultam a rali-iskolába, ahol az egyetlen választható menüpontra böktem. Az első kanyarban már éreztem, az irányítást meg kell szokni, mivel túlzottan alulkormányozott a kis 306-os Maxi, és a terelgetése szinte lehetetlen a kézifék használata nélkül.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ha ilyenkor lelépünk egy kicsit a gázról,
valamit javul a helyzet, de még ez sem az igazi. Még nem vezettem
igazi raliautót, csak gokartot, ezért nem tudom megmondani,
mennyire valós, de az autó
viselkedése szerintem jobban hasonlít egy hétköznapi
járgányéra. Ez főleg a kanyaroknál érezhető, amit már a
legkisebb sebességnél is füstölő és csúszó kerekek jeleznek - a
kocsink gyorsulása sem a legtökéletesebb.
A 100-as sprint még csak-csak elmegy egy 275 lovas 306-ostól, de a 100-ról való gyorsulás már kifejezetten szenvedés. Kipróbáltam a Citroen KitCar-t is, amiben valamivel több a kraft, de sajnos csak papíron. A havas pálya igazi meglepetés volt, itt kevésbé zavaró az irányíthatóság.
Nagyon tetszettek a bukkanók (bár hosszú távon idegesítő), és a sártócsák, melyeken átszáguldva egy kis eltérítésre számíthatunk. A száraz pályán való kocsikázás azonban nem volt ilyen élvezetes a már említett hibák miatt.
A játék grafikája nem a legmeggyőzőbb, főleg a rali-iskola rész volt kissé igénytelen a sok hordó (miért nem gumi?) miatt. A havas pálya nekem tetszett, bár kissé kihalt volt, de szerintem a pocsolyák a változatos útminta, valamint a hatalmas fák sokat dobtak az összhatáson. A száraz pálya kidolgozottsága megfelelő volt számomra. Az autók részletezettségével igazán nem lehet gondunk, mivel a mai elvárásoknak teljesen megfelelnek (átlátszó üveg, felni, stb.).
![]() |
|
![]() |
![]() |
A program hangja talán a legszörnyűbb! Az autónk legnagyobb hibája, hogy csak a piros fordulatszám felett (?) kezd feléledni, és a 7000-es fordulatig mintha alapjáraton gurulnánk. Ez után a járgányunk hangja csak visít, ezért a normális pilóta eggyel nagyobb sebességbe pakol, melynek hatására ismét megkapjuk az alapjáratot.
A grafikával még kiegyezem, az irányíthatósága is - talán - megszokható, de a hangja... A játék realitása sem az igazi: ha nagy sebességgel nekirontunk egy fának, nem borul fel az autó, csak kicsit arrébb csúszik (remélem a teljes verzióban nem lesznek ilyen gubancok), nem beszélve a zúzódások hiányáról (csak az ablakot tudtam betörni), melyek mára már alapvető követelménnyé váltak.
A kiadásig rengeteg dolgon kell javítani, ellenkező esetben a Pro Rally labdába sem rúghat a CMR 2 mellett. Ennek eldöntéséhez persze egy játszható CMR 2 demóra is szükség lenne.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
