A ragasztózott munkadarabot átviszik egy másik helyiségbe, ahol speciális gép segítségével elektrosztatikusan viszik fel az anyagot, 80-120 ezer volttal lövik a szőrszálakat a ragasztóba. Pontosabban a fej és a munkadarab között a szőrszálak repkednek, de a pórul járt szőrök beragadnak a ragasztóba.
Flokkolással létre lehet hozni többszínű felületet, akár még színátmenetet is. Több szín esetében hagyományos kitakarással több lépésben végzik a műveletet. Átmenetek esetében több fejjel kell szórni.
A dolog legnagyobb nehézsége, hogy elsőre nem látszik, mit műveltünk. Vagyis másnap, a száradás után derül ki, egyenletesre sikerült-e a felület. Ezért nagy rutint igénylő feladat, mert ha kevés a szőr, a munkadarab meztelen marad, ha meg nagyon meglövik, beledöglik.
24 órás szárítási folyamat következik 30-33 fokos hőkamrában. Másnap kézzel, ruhakefével és nagynyomású levegővel távolítják el a felesleges szőröket.
Szinte minden lépésnél akad kritikus pont. Nem megfelelő technológiával lehet ugyan flokkolt felületet létrehozni, de a tartóssága kérdéses. Tamás ezért védette le az autóelemek flokkolásának eljárását, hogy kóklerek ne keltsék a szakma rossz hírét.
A kész felület többféle eljárással is jól tisztítható. Érdekes, hogy a porszívózás nem a legjobb módszer, mert ilyenkor a fejjel dörzsöljük az anyagot, és sokszor inkább belemasszírozzuk a koszt, mint kiszednénk. A legjobb tisztítás a nagynyomású levegő. Ha valami foltot ejtünk, a féktisztító spray az igazi. Nagynyomású vízzel, gőzborotvával viszont nem javasolt a mosás.
Textil
Flokkolással találkozhatunk textíliákon is. A textil kezelésének fontos feltétele, hogy ki lehessen feszíteni az anyagot. Az eljárás nagyban hasonlít a szitázásra, csak nem festéket, hanem ragasztót visznek fel a felületre egy sablonon keresztül, majd utána fújják meg a szálakkal. Tamás egy időben sok ruhát flokkolt, mára már kiment a divatból. Manapság már csak az autós szőnyegek a jellemzőek. Egy nyomat körülbelül 500 forint, viszont a klisé elkészítésének költsége 10 ezer forint.
Tamás minden munkájára - normális használat mellett - egy év garanciát ad. De ha valaki három év után viszi hozzá a problémás terméket, azt sem küldi el, bár garanciális problémák nem jellemzők.
Referencia akad bőven. Folyamatos kesztyűtartó-flokkolói a BMW-nek, a Suzuki gyári ralicsapatának is ők végzik a műszerfal-velúrozást. Még a Magyar Televíziónak is dolgoztak: A szólás szabadsága hátterét készítették flokkolással.
Ez azonnal megmozgatta fantáziámat. Vajon mekkora felület készíthető flokkolással? Gyakorlatilag a ragasztó száradása a kritikus pont, de elvileg akár egy autó külső felülete is flokkolható, különlegesen strapabíró ragasztó segítségével. Tamás már ilyesmiben gondolkodik. Belső falfelületek flokkolása is simán kivitelezhető.
A legkülönlegesebb igény mégis a gombostű fejének flokkolása és a koporsótuning volt. Nem kell a drága fa, az olcsó pozdorjalapokra hófehér, sötétzöld vagy püspöklila bevonatot kértek, az olcsó koporsót ezzel az eljárással csinos fekhellyé varázsolva.
Az árak műszerfal esetében 20-40 000 forint (például a Zsiguli 20 ezer forint), boxok 7000 forint, az ajtókárpit darabja 10-12 ezer forint, egy A oszlop 3-5000 forint. Természetesen minden munkadarabot előbb látni kell, az ár nagyban függ az előkészítéstől.
A leadott munka egy hét alatt készül el, de a versenyzőknek mindig elsőbbségük van. Tamás a ralis múlt miatt tudja, hogy mindig az utolsó pillanatban van kész a versenyautó, és soronkívüliséget kapnak, nehogy a flokkon csússzon meg a dolog.
Ízlés kérdése, kinek, mennyire tetszik egy teljesen velúrozott autó, de tény, hogy a komfortosabbá tétel egyik legolcsóbb módszere. Körülbelül 150 ezerből a kopogós belsőből meleg hatású enteriőrt alakíthatunk ki.