A kanadai villanyautó, ami kriptót bányászik neked
Normál esetben egy háromkerekű elektromos kocsiként teszi a dolgát, de ha leparkolod, elkezd neked Bitcoint vagy Ethereumot bányászni.
A Daymak egy kanadai bázisú gyártó, akik elsősorban elektromos kerékpárokkal, robogókkal, vagy épp sebességrekorder gokartokkal foglalkoznak, legújabb termékük viszont egy háromkerekű autószerűség, ami a Spiritus nevet kapta, fő érdekessége pedig a kritpobányászat. A háttérben a Nebula nevű, saját fejlesztésű rendszerük dolgozik, amiről túl sok technikai adatot nem árultak el, azt viszont tudjuk, hogy tavalyi mérések alapján 350 dollár értékű kriptopénzt szedett össze egy hónap alatt, és nem csak Ethereumot, de Bitcoint vagy akár Dogecoint is tud termelni.
Bitcoint bányászni autóval?
Nem előzmény nélküli a dolog, felmerült ugyanis, hogy bizonyos Tesla tulajdonosok, az autó szoftverét megtrükközve, ingyenes vagy erősen kedvezményes töltéssel spórolnak meg csomó pénzt a bányászáskor: az autó akkumulátorát ebben az esetben kizárólag energiaforrásként használják, a hardver pedig egy M1-es Mac Minin keresztül egy ismeretlen, külső grafikai egység volt. A projekt az autó garanciájának elvesztésével jár, de sokan ettől függetlenül is úgy gondolják: 800 dolláros havi bevétel mellett ez még így is megéri. Más kérdés persze, hogy ilyen értékű autókkal ez ténylegesen mennyire éri meg, hovatovább mennyire zöld dolog így elégetni az áramot.
Maga az autó nagyjából kész van, a közúti tesztről legalábbis van már elérhető videó. A háromkerekű jármű két személy szállítására alkalmas, felszereltségét illetően Wi-Fi, klíma, 12 hangszórós zenei rendszer, GPS és hátsó kamera is adott, a fogyasztása pedig vélhetően kedvező lesz, hiszen kicsi és viszonylag könnyű. Tölteni hagyományos módszerekkel körülbelül két óra lesz, de a nagyon lassú alternatívának napelemet is szereltek a tetőre.
A normál változat Spiritus Deluxe névre fog hallgatni, ez 36 kWh kapacitású akkumulátort kap és 300 kilométeres elméleti hatótávot ígér 137 km/h-s végsebességgel és 100 lóerős motorteljesítménnyel, ez lesz az észszerű változat egy 23 ezer dolláros (7,2 millió forintos) árcímkével, és 6,9 másodperces 0-100-as gyorsulással, viszont érkezik egy Ultimate kivitel is.
Ez már 197 lóerős, 209 km/h-val tud menni, a nagyobb teljesítményhez pedig jelentősen nagyobb, 60 kWh kapacitású akkuval, 400 kilométeres hatótávval. Döbbenetes az 1,9 másodperces elméleti 0-100-as érték, cserébe az ára is brutális: 150 ezer dollár már inkább 47 millió forintnak felel meg.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!