A mesterséges intelligencia minden versenyt megnyer a Gran Turismóban
Nem csak nettó köridőben, de futamokon is diadalmaskodik a Sony-féle algoritmus. Aligha van már olyan játék, amiben az emberek le tudnák győzni a számítógépet, legyen szó tábla- vagy kártyajátékokról, sakkról vagy pókerről, és bizony egyre inkább úgy látszik, az autóversenyekben sem tudunk felülkerekedni a fáradhatatlan és nagyon gyorsan tanuló mestereséges intelligenciával szemben.
A Sony az általuk fejlesztett GT Sophy nevű mesterséges intelligenciát stabilan emberfelettinek hívja, ami azt jelenti, hogy nem csak a tiszta köridők tekintetében, de egy test-test elleni küzdelemben, valós futamkörülmények között is nyerni tud a legjobbak ellen. Mostantól tehát nem csak jobban számol féktávot, ideális íveket, tapadáshatárt, de még stratégiában is komoly sikereket ért el úgy, hogy valódi emberek elleni küzdelem során köztudottan nehéz lenne minden forgatókönyvre és együttállásra felkészülnie.

A tanulási folyamat legnehezebb része az volt, hogy a mesterséges intelligencia vezetési stílusa pont elég agresszív legyen ahhoz, hogy győzni tudjon, de nem kerülhetett bele olyan szituációkba, ahol lelöki az ellenfelet az útról, vagy egyéb okból kizáratja magát, összetöri az autót. GT Sophy persze nem tétlenkedett: 45 ezer óra, tehát bő 5 év folyamatos virtuális edzést követően GT Sophy abszolút körrekordokat döntött három pályán (Dragon Trail Seaside, Lago Maggiore GP és a Circuit de la Sarthe), de a valódi pilóták 95%-át már néhány óra után túlszárnyalta.
Persze ez az eredmény is több tényezőből áll össze: a gépek előnye, hogy az emberrel szemben tökéletesen pontos térképük van a pályáról, és a technikával kapcsolatban is komoly információhalmazzal rendelkeznek, mire rajthoz állnak. GT Sophy legfőbb előnye viszont az, hogy 10 Hz-re korlátozott bemeneti frekvenciával is 23-30 milliszekundumos reakcióidőt tudna hozni, miközben a sportolók az elméleti 60 Hz-es bemenettel is csak 200-250 milliszekundum körüli reakciókkal számolhatnak, emiatt az algoritmusba is tettek egy mesterséges késleltetést, 100, 200, illetve 250 milliszekundumos értékkel. Túl sok esélyünk azonban így sem volt.
A valódi ellenfelek a szakma ismert e-sport pilótái voltak: Valerio Gallo, Igor Fraga és Emily Jones mérette meg magát GT Sophy ellen. A Sony dolgozik azon, hogy a játékosok közül bárki kipróbálhassa, milyen érzés a legdurvább algoritmus ellen menni, de nem árulták el, mikor teszik publikussá GT Sophy-t. A Gran Turismo 7 egyébként március 4-én jelenik meg.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
