A Sony Ericsson nagyon korán megálmodta az autóval kommunikáló telefont
Tíz éve szűnt meg a Sony Ericsson. Kellemes nosztalgiával feltöltődve emlékszem vissza, hogy körülbelül 20 évvel ezelőtt a Sony Ericsson volt az első olyan, kifejezetten tech témakör, ami után cikkeket kerestem az interneten, éveken át faltam a márka újdonságait, ennyi év után azonban mégis meglepett, hogy mennyire korán felismerték, hogy az autózás jövője egyszer össze fog érni a mobilokéval.
Volt például egy távirányítós kisautójuk. 2003-ben járunk, alig 3 évvel a világ első Bluetooth-képes mobiljának (ami egyébként az Ericsson T36 volt) megjelenése után, amikor a vezeték nélküli technológiát jellemzően mono headsetek használták, a Sony Ericsson viszont szerette volna egyéb dolgokkal is demonstrálni a Bluetooth-t, a CAR-100-at pedig vezeték nélkül, telefonról lehetett irányítani.
Pici akkumulátorát a Sony Ericsson mobilunk töltötte az akkor szokásos csatlakozón keresztül, a matchbox-méretű játék pedig a Bluetooth 1.1-es verzióján kommunikált, ideális esetben akár 10 méter távolságból. Eleve limitált szériás poénnak szánták, de elterjedését a magas ára is gátolta, 120 ausztrál dollárért egy belépő szintű mobilt is lehetett venni akkoriban. Manapság egy bontatlan példányért 50-60 ezer forintot is elkérnek a nemzetközi piacon, de időről időre felbukkannak olcsóbb darabok is.
Természetesen a Sony Ericsson esetén sem maradtak el a járműves limitált szériák, a 2008-as, kinyitható kialakítású Z770i-ből például készült Ducati kiadás, idomos sportmotorral a hátlapon, kettős márkafelirattal a fedlapon. A Z770i a maga korában a gyártó legjobb mobilplatormjára épült, erős felső-középkategóriás képességei mellé gusztusos megjelenést is kapott, de combos árcímkéje és csekély szolgáltatói jelenléte miatt jóval kevesebben ismerték meg itthon, mint a W880i-t vagy a K550i-t, amik jóval sikeresebb márkatársak voltak ekkor.
A fotós képességekben villantó CyberShot modellek rendszeresen felbukkantak James Bond-mobilként is, a K800i-ből (Casino Royale) és a C902i-ből (Quantum Csendje) is létezett James Bond-kivitel, de az 1997-ben megjelent, legendássá vált A holnap markában (Tomorrow Never Dies) című filmben is egy Ericsson eszköz irányította a szuperképességekkel rendelkező BMW 750iL-t.
Amiben pedig a Sony Ericsson nagyon előrelátott, az az autó és mobil közötti szinkronizálás fontossága, amiben a svéd oldalról hazai Saab partnerségét találták meg. Az utolsó generációs Saab 9-5, illetve a Sony Ericsson Xperia X10 között már Bluetooth-os névjegyszinkronizálás, sőt, USB-s zeneátvitel is működött, de koncepció szinten már megálmodták a teljes menütükrözést, a vezeték nélküli naptárszinkronizálást és a mobil internetkapcsolata segítségével frissülő navigációs adatokat.
2012 február 16-án a Sony felvásárolta az Ericsson részét a vállalatból, így a márkák közös pályafutása véget is ért, az utolsó években már látszott, hogy az okostelefonos robbanás hatásaira nem tudott elég jól reagálni a cég, több veszteséges negyedévet zártak a szétválás előtt. Ezzel a tranzakcióval szinte egyidőben pedig a Saab is lehúzta a rolót.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!