2020 óta lehet hallani a Sony saját villanyautó-projektjéről, néhány hete egy második generációs modellt is lelepleztek, ráadásul egy olyan SUV-t, ami specifikációiban és méreteiben is piacképesebb autónak tűnt az első generációsnál. Épp ebből adódóan merült fel bennünk a kérdés, hogy a gyártó még mindig csak a saját szórakoztató elektronikai és biztonsági fejlesztéseit szeretné-e tesztelni rajta, vagy a Vision-S 02 hosszabb távon elhagyja a homályos Vision (látomás) jelzőt, és valódi autóként lép piacra.
A Sony hazai ügynökségén kerestük meg a gyártót kérdéseinkkel, melyek arra vonatkoztak, hogy mik a Vision-S 02 céljai, milyen új területekre törne be a Sony autóipari beszállítóként, mit láthat a Sony Mobility munkájából a nagyközönség 2022 végéig, és persze azt is, hogy szerintük mi a mai autóipar legnagyobb, leküzdendő kihívása. Előrebocsátom, nem volt olyan válasz, amelyikben ne lett volna benne, hogy tartózkodnak a konkrét állásfoglalástól.

Az biztos, hogy a Vision-S-széria kizárólag arról szól, hogy a gyártó tesztelhesse a saját szoftveres rendszereinek valós működését, ideértve a szórakoztatást, a biztonságot, az érzékelők és a képalkotók működését, feldolgozását, az ember-gép kapcsolatot és az 5G-s technológiákat. A saját tervezésű autóra elsősorban azért van szükség, hogy a kommunikációs modulok elhelyezésének helyét rugalmasan tudják kialakítani, egy, a saját technikai szempontjaik által megálmodott konstrukcióban. A középtávú cél, hogy a Sony legalább annyira fontos legyen biztonsági és kommunikációs beszállítóként az autós iparágban, mint amennyire a szórakoztató rendszereket tudják szállítani a gyártóknak.
Mindemellett, ha az önvezetés ténylegesen megérkezik, új szerepet kapnak az autó szórakoztató rendszerei is, hiszen a kormány nélküli autó egy mozgó tér lesz, amit vezetői interakció szükségének hiányában új tartalmakkal kell feltölteni, ebben pedig szintén komoly szerepvállalásra készül a Sony. Az új Sony Mobility cégben nem csak a legszigorúbban vett autóipari fejlesztések készülnek, hanem a robotika és a drónos szegmens is innen indul, amit az aibo robot és az AirPeak termékek képviselnek, az alkalmazottak pedig részben közös munkát végeznek a hagyományosabb Sony-területekkel.
2022-ben tehát biztosan nem lesz Sony autó, és a gyártó továbbra is azt gondolja, egyelőre még nekik kell sokat tanulni az autóiparról és az azt kiszolgáló közegről, mindenesetre, mivel az időzítés szerintük is egy nagyon fontos tényező, időben szeretnének komoly tényezővé válni a piacon. Legalábbis beszállítóként.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
