2020 óta lehet hallani a Sony saját villanyautó-projektjéről, néhány hete egy második generációs modellt is lelepleztek, ráadásul egy olyan SUV-t, ami specifikációiban és méreteiben is piacképesebb autónak tűnt az első generációsnál. Épp ebből adódóan merült fel bennünk a kérdés, hogy a gyártó még mindig csak a saját szórakoztató elektronikai és biztonsági fejlesztéseit szeretné-e tesztelni rajta, vagy a Vision-S 02 hosszabb távon elhagyja a homályos Vision (látomás) jelzőt, és valódi autóként lép piacra.
A Sony hazai ügynökségén kerestük meg a gyártót kérdéseinkkel, melyek arra vonatkoztak, hogy mik a Vision-S 02 céljai, milyen új területekre törne be a Sony autóipari beszállítóként, mit láthat a Sony Mobility munkájából a nagyközönség 2022 végéig, és persze azt is, hogy szerintük mi a mai autóipar legnagyobb, leküzdendő kihívása. Előrebocsátom, nem volt olyan válasz, amelyikben ne lett volna benne, hogy tartózkodnak a konkrét állásfoglalástól.
Az biztos, hogy a Vision-S-széria kizárólag arról szól, hogy a gyártó tesztelhesse a saját szoftveres rendszereinek valós működését, ideértve a szórakoztatást, a biztonságot, az érzékelők és a képalkotók működését, feldolgozását, az ember-gép kapcsolatot és az 5G-s technológiákat. A saját tervezésű autóra elsősorban azért van szükség, hogy a kommunikációs modulok elhelyezésének helyét rugalmasan tudják kialakítani, egy, a saját technikai szempontjaik által megálmodott konstrukcióban. A középtávú cél, hogy a Sony legalább annyira fontos legyen biztonsági és kommunikációs beszállítóként az autós iparágban, mint amennyire a szórakoztató rendszereket tudják szállítani a gyártóknak.
Mindemellett, ha az önvezetés ténylegesen megérkezik, új szerepet kapnak az autó szórakoztató rendszerei is, hiszen a kormány nélküli autó egy mozgó tér lesz, amit vezetői interakció szükségének hiányában új tartalmakkal kell feltölteni, ebben pedig szintén komoly szerepvállalásra készül a Sony. Az új Sony Mobility cégben nem csak a legszigorúbban vett autóipari fejlesztések készülnek, hanem a robotika és a drónos szegmens is innen indul, amit az aibo robot és az AirPeak termékek képviselnek, az alkalmazottak pedig részben közös munkát végeznek a hagyományosabb Sony-területekkel.
2022-ben tehát biztosan nem lesz Sony autó, és a gyártó továbbra is azt gondolja, egyelőre még nekik kell sokat tanulni az autóiparról és az azt kiszolgáló közegről, mindenesetre, mivel az időzítés szerintük is egy nagyon fontos tényező, időben szeretnének komoly tényezővé válni a piacon. Legalábbis beszállítóként.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!