Az elmúlt pár évben szinte minden autót elborítottak az érintőkijelzők, a trend a közönség körében sem aratott osztatlan sikert. Valószínűleg a gyártók is érzékelték az ellenérzéseket, néhányan kezdték is (f)elismerni, hogy nem feltétlenül ez a jó irány: a DS teljesen ki akarja irtani az autóiból, de az Apple korábbi designere is a gombok fontosságát hangsúlyozta. A Mercedes eközben kitart az óriási képernyők mellett.
Ez annak fényében nem túl meglepő, hogy ők felelősek az EQS-hez rendelhető, 141 centi széles, az egész műszerfalat beborító Hyperscreenért, ami alatt három kijelző is helyet kapott. A márka UX-designért (felhasználói élmény) felelős igazgatója, Klaus Frenzel az Auto Design News-nak adott interjújában a képernyőkben rejlő lehetőségeket méltatta: "Minél nagyobb, annál több dologra lehet használni." A látvány és a méret csak részletek, a lényeg a rajta elhelyezett funkciókban rejlik, amik a sofőrt segíthetik, az utasokat pedig szórakoztathatják.
A tökéletes élmény elérése tervezői szempontból óriási kihívás, mivel a UX designereknek folyamatosan kapcsolatban kell lenniük a UI (felhasználói felület) és a beltér tervezőivel is; emellett hanggal is muszáj kiegészíteni a képet. Azt is elismerte, hogy a tervezők számára végtelen lehetőséget jelentenek a képernyők, de biztonsági szempontból határt kell szabni az alkotóknak, és törekedni kell az egyensúlyra.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!