Így adtam el öt nap alatt az autóm

2022.04.20. 06:05

Megpróbálok racionális magyarázatot találni arra, hogy miért is cserélgetem 6-8 havonta az autóimat. Vagy a feleségem autóit. Nevezzük szakmai ártalomnak, szakmai jellegű kíváncsiságnak. Kifejezetten előnyös, ha kvázi tartósteszten ismerkedem az újabbnál újabb technológiákkal. Szerencsére általában jól jövünk ki ezekből az üzletekből, bár meggazdagodni nem fogunk belőle, de nem is bukunk rajta. Szóval ez így alakult, általában egy évig sem tartom meg az autókat.

Írtam már a piaci trendekről, melyek szerint az elektromos autók árai meredek emelkedést mutatnak az elmúlt pár hónapban. Mivel a családi flottánk kizöldült, mint a moha tavasszal, így érintve voltunk a témában. Ha az ember sokat mozog autós körökben, van rálátása a külföldi piacra, könnyen megláthatja, ha van némi eltérés a magyar és a német piac árai között. És bizony azt vettem észre, hogy egy bizonyos márkának az árai nem emelkedtek akkorát a német hirdetési portálokon/aukciós oldalakon, mint itthon. Így meglátva a lehetőséget, rendeltünk is a szóban forgó autóból egy használt, másfél éves példányt az egyik kedvenc kereskedésemben.

Kapcsolódó
Így szállt el a használt autók ára

Így szállt el a használt autók ára

Új autó nincs, mindenki használtat venne, de a magyar vevőknek már nem jut elég: ha most vennél, már elkéstél.

Így viszont eladóvá vált a feleségem BMW i3-a, illetve a Kona, amiről szintén írtam már korábban. Amelyiket előbb viszik, azt eladjuk, a másik marad. A BMW hirdetés feladva, megjön a szokásos 2-3 kereskedésből az SMS, miszerint kápéért megvesszük az autódat. Rendesen hiányzik már, hogy az AAA nem küld ilyet. Régebben ők voltak az elsők, most másoké ez a kétes dicsőség.

Kapcsolódó
Villanyautó, tulajdonképpen mindenre

Villanyautó, tulajdonképpen mindenre

Szükséges a nagy akku? Általában nem, de ha menni kell, akkor nincs mese. El tud romlani? El. Megbántam? Nem.

Az i3-ast hirdettem meg előszőr, öt napig futott a hahun a hirdetés, amikor az első, az autót személyesen megtekintő érdeklődő meg is vásárolta azt. Szerintem azért kellett ilyen sokáig várni, mert jött az esős idő, ilyenkor gyérebb az érdeklődés. Na de amíg eljutottunk a vásárlásig, volt néhány telefonhívás is.

Reggel 7:20. Jókor telefonálok, kérdezi? Hát pont nem, épp készülődés, sulijárat, ugrálnak a kutyák, zűrzavar, káosz... én lehet, hogy kicsit régimódi vagyok, de reggel 8 előtt senkit nem hívok. Este nyolc után pláne nem, legalábbis ismeretlent nem szeretek ilyenkor zaklatni.

De ez semmiség, tudunk később is beszélni, már ha valaki hajlandó köszönni.

Alább a példa:

  • Érdekelne a meghirdetett autó.
  • Jó napot kívánok! – felelem.
  • Fix az ár? – kérdezi.
  • Jó napot kívánok! – próbálkozom kétségbeesetten.
  • Mennyi a vége? – nem tudom kizökkenteni a csávót, és ez a vége, mert szép napot kívánok, és leteszem.

A hirdetés alapján árban az autó inkább a felső tíz százalék alján található, viszont jól felszerelt, kevés kilométeres, tényleg újszerű állapotú, karcmentes. Amúgy ezt a típust decemberben majd egymillióval olcsóbban lehetett megvenni. Tényleg nem jó befektetés, ugye?

Következő jelentkező. Mennyi az ára? Hát ki van írva, mondom. De mennyiért lehet megvenni? Nem is láttad az autót és alkudozol? Próbálok kedves maradni, jelzem, hogy van némi mozgástér az árban, de nem sok. Ok, feleli, de mi a végleges ár, ne neki kelljen már alkudozni! Leülök egy kicsit emészteni a hallottakat, majd elhaló hangom közlöm vele, hogy nem érti a szitut, mert ő a vevő, neki kéne alkudoznia. Én is alkudozhatok, de akkor már magasabb az ár. Erre ő értetlenkedik egy sort. Elbúcsúzom.

Újabb versenyző. Szeretné bevizsgáltatni márkaszervizben. Reggel beviszem az autót, délután érte megyek - kapom az ajánlatot. Na persze, majd eltöltök ezzel egy napot. Mondom figyu, vannak állítólag ilyen kijárós állapotfelmérők, egy-két hülye kivételétől eltekintve bárki jöhet. Itt kell megjegyeznem, hogy a konkurencia nagy részével kifejezetten jó viszonyt próbálok ápolni. Kiváló járműmérnökök, igazságügyi szakértők, autószerelők – tényleg hozzáértők alkotják a szakma nagy részét. Úgy gondolom, hogy elég nagy a piac, elférünk. És mivel egy a cél, segítenünk kell egymás munkáját, nem hátráltatni. Többekkel beszélgettem már telefonon, személyesen, nyitott vagyok minden megkeresésre. Viszont itt is van egy két kókler, klónozott (hamisított) diagnosztikai eszközzel, a minimálisan elvártnál kevesebb tudással. Nos, az emberünknek ez nem opció, nem hív állapotfelmérőt. Kijelenti, hogy jön egy haverja, neki van valami kütyüje, Kínából rendelték. Azt javaslom minden eladónak, hogy az ilyen noname kiolvasókat az autó közelébe se eresszék.

Eddigre kezdek kiborulni, és még csak négy napja megy a hirdetés. De a vonal továbbra is izzik, nagy az érdeklődés.

Erről eszembe jutott egy régebbi sztori. Mikor még a sötét oldalt szolgáltam (nepperkedtem a kertben), beállított három gumicsizmás (szó szerint) fazon egy Honda Jazzre. Alapjába véve szimpatikus, dolgos embereknek látszottak, beszélgettünk egy kicsit az autóról (kicsit fikázták a kocsit), majd közölték, hogy alánéznének, körbemérnék. Mondom semmi baj, nyugodtan. Volt náluk egy rugós rétegvastagságmérő, az eredmény, 15, 40 néhol 200 - fülemben cseng a volt matektanárom szava - 15 mi? Krumpli? Amúgy az én korábbi mérésem alapján egész autó 100 mikrométer körül volt. Kíváncsian vártam a további műsort. Hoztak egy pokrócot, de az olyan mocskos volt, hogy majdnem sírva fakadtam. Ha összekenik itt nekem a szép új térkövet, engem megüt a guta. Na, ketten aláfekszenek. Két pár gumicsizma lóg csak ki az autó alól, halkan pusmognak. Jön a szakvélemény – ez rozsdás. A 11 éves autó alján semmi rozsda nem volt, leszámítva a küszöbön egy-két centis kis pörsenést, ami a felcsapódó kavicsok okozta festékhiánynak volt köszönhető. Továbbá a futómű kezeletlen felületein volt hasonló felületi korrózió. Itt ért véget a vizit.

De vissza az i3-hoz.

Az autó hirdetéséhez csatoltam a bimmer.work oldalról alvázszám alapján letölthető extralistát, a félreértések elkerülése végett. Ezt sem sikerült megugrani mindenkinek. Az újabb érdeklődő kérdezi, hogy adaptív tempomat nincs benne? Nincs, ezért nem is írtuk a hirdetésbe, gondolom magamban, de már inkább nem is mondom. Hát akkor a legfontosabb extra hiányzik, közli velem. Így mennyi az ára? - jön a szokásos kérdés...

Ezek után felüdülés volt az újabb vevőjelölt hívása, aki arról kérdezett, hogy van-e valami sérülése az autónak, vagy tényleg olyan, mint a hirdetésben. Na, ebből gondoltam, hogy megnézett már egy-kettőt. Megbeszéltük, hogy tényleg olyan. Vidékről indult, megérkezett az adott időpontra, megmutogattam az autót, akku állapotot – próbakör - majd egy minimális alku után meg is egyeztünk.

Ezután az igen intenzív 5 nap után azért valahol mélyen meg tudom érteni, sőt néha sajnálom is a kereskedőket. Viszont nekem így most már megvan a pénz a következő projektre, de erről majd máskor mesélek.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, vizsgáltassa át szakemberrel!
Ismerje meg TotalCheck használtautó-átvizsgálási szolgáltatásunkat.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
  • Hírek

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt

Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.

április 6., 14:36
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

április 6., 18:18
A Ford megkezdte az alkudozást
  • Hírek

A Ford megkezdte az alkudozást

A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket

3 órája
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
  • Hírek

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral

Az Austral alig három éve kapható a piacon.

április 6., 12:10
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
  • Közélet

Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat

Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.

április 7., 06:12
Nem hiányzott, de örülünk neki!
  • Tesztek

Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.

Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?

április 6., 14:50
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
  • Hírek

Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!

Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.

április 6., 13:44
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
400 lóerő nem elég? És 510?
  • Hírek

400 lóerő nem elég? És 510?

Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.

április 6., 10:09
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon
  • Hírek

Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon

Sokan átsiklottak ezen.

április 6., 07:11
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03