Minél olcsóbban adod, annál magasabb elvárásokkal találkozol.
Ilyen passzív-agresszív, lekezelő neppertől jó autót se vennék szívesen.
Először a "tesztpilóták kíméljenek" tűnik el a hirdetés szövegéből, majd a "kereskedőnek nem eladó" is, végül megtörsz, és feladod! Nem hiszed?
Sokak felháborodtak a hírre, hogy tovább öregedett a hazai autópark átlagos életkora. Nem lenne kötelező, hogy ez rossz legyen, de vannak intő jelek.
Ha nem esik, három is elég lett volna. De ez az öt nap keserves volt.
Idén szemmel látható összeget kereshetsz a tavaly vásárolt autódon. Pláne ha villany. De nem fogsz helyette újat kapni.
Ennyiért nem lesz hibátlan, de az alábbi három eset olyan, ami nem tud elég olcsó lenni ahhoz, hogy megérje megvenni.
Nem adja kevesebbért az autót, mint amennyit ér. Két példa, hogy ami olcsó, az okkal az.
A magyar használtautó-vásárló hülye, miért pont én lennék a kivétel? De legalább a négy fal közt csinálom.
Van az a rozsda, ahol már nincs kompromisszum, nem opció, hogy majd megjavítjuk.
"Egy-két elem fújva van" - így is lehet mondani, de az sem kizárt, hogy ÚJRA LECSAPOTT A GITTELŐFANTOM!
Újabb elrettentő példa arra, hogy egy viszonylag fiatal és drága autó is lehet pocsék.
A vizsgamoratórium miatt vannak autók, amiket három éve nem vittek szerelőhöz. És olyanok is: rohadás, fékhiba, Check Engine az út szélén állva.
Csak a kereskedők hiszik, hogy a vevő ezzel próbálhatja ki a kiszemelt járművet.
Új autó nincs, mindenki használtat venne, de a magyar vevőknek már nem jut elég: ha most vennél, már elkéstél.
Sokszor sima szemrevételezéssel nem mondható meg az óratekerés. A diagnosztika sem mindig leplezi le, de van, ami gyanakvásra ad okot.
Pár éves, mégis eladták. A lényeg: van különbség javítás és talpra állítás között. Az egyik drága, a másikkal profit keletkezik - csak nem nálad.
A nepper, még ha esetleg gazember is, azért tudja, mit árul. A másik oldalon pedig ott áll a Magabiztos, a Bulis Csaj és az Informatikus.
Előítélet, persze. De a tapasztalat rendre alátámasztja a gyanút: nem ezek a világ legjobb üzletei.
Régi időkből itt maradt csibészek, akiknek az átverés és a hazudozás egyet jelent a szakmával.
Nem érdekel, miért eladó, az sem, ha szeretted, de írd már le rendesen a nevét, és ha esetleg megtudom, dízel, benzines, nagyon elégedett leszek.
Próbáltad már beküldeni az adásvételit az Ügyfélkapun? Ha már bent van, akkor jó, na de addig...
Három éve még azt hittem, hogy örökre a dízelautózás foglya maradok, hiába dízelbotrány és elektromos térnyerés. De aztán mégsem így alakult.
Magyarországon tízezreket érintő probléma a dízel részecskeszűrők öregedése, és a helyzet csak romlani fog. Puskaporos hordón csücsülünk?
Svájci orvos bácsitól származó autó? Garázsban tartott? Vagy megkímélt hölgytulajdonostól jött? Ábrándozni lehet, de az autó fogyóeszköz.