Figyelem, figyelem!!! Brutális emelés!!! Jelentős emelkedés!!! Kibírhatatlan bünti tételek!!! - aztán kattintasz és nem érted. Ősztől a gyorshajtás legkisebb bírsága harmincról harminckilencre nő, a legdrágább pedig háromszázról háromszáz-kilencvenezerre. Ez lenne a nagy akcióterv?
A közlekedésbiztonság talán sosem kapott még akkora figyelmet hazánkban, mint manapság. Ez egyrészt az Árpád hídi balesetnek, másrészt pedig az általánosan gyalázatos hazai közlekedési morálnak köszönhető. Nem figyel senki senkire, a többség csak nyomja, mert megteheti. Ha megsérül, vagy meghal valaki úgysem kap érte világvégét, max felfüggesztettet, meg egy kis büntikét némi vezetéstől eltiltással. Utóbbi egyébként már önmagában is akkora visszatartó erő, hogy vietnámi papucsban üldöztetik magukat a suttyók kilométereken át.
Mint a Cobra 11-ben: kilométereken át tartó autós üldözés volt az M2-esen
Ami végül a beton sávelválasztóban végződött.
Aki járt már külföldön, pláne tőlünk nyugatabbra, az pontosan tudja, érzi, látja mi a helyzet. Szlovéniában vagy Ausztriában jellemzően mindenki betartja a megengedett sebességet, mert mindkét ország tele kamerákkal és a büntetések sem épp lazák. Aztán átjut a magyar határon és azonnal a gázba tapos. Jön a levillogás, a balra index, a dugóban parkolóból előzés, meg a leállósávozás. A végén már az sem tud a szabályosan közlekedni, aki amúgy jogkövető lenne, hiszen már a külső sávban is lealázzák.
Szóval oké, tudom, hogy nem a gyorshajtás az egyetlen probléma, sőt amíg ilyenek az utak, addig nem is terhelhető minden a sofőrök számlájára. Sőt, még azt is tudom, hogy sosem lesz a halálos balesetek száma nulla, viszont most, hogy tényleg minden csapból a sebességtúllépés topic folyik: kilencezer forintot emelni? Meg tizenháromezer-ötszázat? :DDD Ne vicceljünk már, ez picsafüst.
A kenyér ára háromszorosára emelkedett három év alatt, a gigantikus gyorshajtás elleni akciótervben pedig az inflációt sem követik a büntetési tételek. Ez nem szigorítás, csak smink a közvéleménynek, hiszen akit a háromszázezer sem hatott meg az ötvenmillás luxiban könyökölve, azt a háromkilencven sem fogja soha. Utóbbi nyugodtan lehetett volna félmilla, az legalább karcolja a célcsoport ingerküszöbét. Alulról.
A többit pedig valójában duplázni kellene, és akkor elmondhatnánk, hogy tettünk is valamit. És senki ne gondolja, hogy az emelés mellett kampányolok, hiszen már jól tudjuk, hogy nem a büntetési tételek, sokkal inkább a lebukás veszélye a valódi visszatartó erő. Engem a látszatintézkedések zavarnak egy olyan felfokozott időszakban, amikor mindenki komolyabb lépéseket várt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Kamu váltóval érkezhet az első elektromos Ferrari
A rendszer a gázpedál állása, valamint egy virtuális sebességfokozat alapján számolja ki a villanymotor nyomatékát.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
