A kabrió öncélú műfaj, ez kétségtelen: semmilyen praktikus szempontból nem indokolható, simán csak azért van, hogy aki megveszi, érezze nagyon jól magát benne, akármit is csináljon. Ez tökéletesen rendben van így. Bár elsősorban a krúzolásnál – vagy épp veretésnél – maga a tetőtlenség adja a plusz fűszert, nem árt figyelni a külsőre is, hiszen ez az egész mégiscsak az érzelmekről szól, annak pedig szerves része, hogy a tulajnak tetszik-e egy autó vagy sem. Az igyekezet ellenére a külső sokszor nem sikerül, mi pedig most összeszedtünk pár ilyet.

Kabriózni a legtöbben nagyon szeretünk, hiszen utánozhatatlan és fergetegesen király érzés, hogy egyszerre vagy kint és bent. Igaz, hogy ezt tudja a motor is, de sokaknak az már aránytalanul nagy kockázat, vagy simán csak szeretnek egy autóban, kényelmesen ülni. Indokot lehet keresni, de tök felesleges, úgyis izzadtságszagú lesz az egész, kabriót az élmény és az érzelmek miatt veszünk, ezt pedig nem ciki bevallani.
Pimasz, pökhendi, pofátlan padlizsán
Arcátlanul lila, csak néha van teteje, két szék van benne, de a valóságban is olyan király, mint amilyennek tűnik?

Itt azonban akad egy komoly buktató: mivel a praktikum, mint szempont kihullik a pikszisből, sokkal nehezebb megmagyarázni, ha egy kabrió ronda. Persze, kellenek extra merevítések, sőt, sokszor egy meglévő, alapból bénácska típusból kell kifaragni, de a végső döntést a vevő hozza meg, ő pedig ritkán akar majd olyan tetőtlen autót, ami csúnya. Érzelmek, ugyebár.
Amikor az egymillió dolláros Ferrari olcsó
Ha az igazi 250 California túl puccos a hétvégi autózáshoz, akkor itt GTO Engineering megmutatja a megoldást.

Így hát létezik pár olyan típus, aminél a nyitható tető adott, de a külső nem sikerült. Mindannyian megidéztük Sipi úr és Rézmányi kalandjait a Murano CC-ből, de most más megoldásokra voltam kíváncsi: megkértem a szerkesztőségben mindenkit, hogy írjon egy olyan kabriót – vagy roadstert, vagy targát, vagy bármi olyat, aminek nincs teteje –, ami szerinte menthetetlenül kretén. Nagyon különböző válaszok érkeztek.
Az agyad is beleremeg
Előítéleteink mit sem értek, mert sok embernek igenis tetszik. Lehet, hogy bennünk van a hiba?
Azért azt se érdemes elfeledni, hogy az igazán filléres kabriók esetén árnyalja a képet az áruk, hiszen van olyan, aki a lehető legolcsóbban szeretne tető nélkül autózni. Nem a külsőre, nem a vezethetőségre vágyik, csak és kizárólag a kabriózás adta egyedi hangulatra. Így aztán ilyen szempontból még akár aránylag indokolhatónak is tűnhet egy olyan kabrió, ami semmilyen szempontból nem igazán jó, cserébe viszont rettentő olcsó.
Jakusovszky Kristóf – Fiat Punto I Cabrio
A Punto Cabrio rossz helyzetből indul nálam, mivel eleve nem vagyok oda az első generációs Punto dizájnjáért: keskeny, magas és esetlen. Ez nem lenne baj, ha mondjuk olyan vidáman bájos, mint egy Seicento vagy egy modern Panda, de az egyes Puntóból ez valahogy hiányzik.
A háromajtós és ötajtós változatok teljesen emészthetőek, csak épp van egy csomó típus, amiben több a bugi. A kabrióra viszont nincs mentség. Amikor nincs rajta a tető, még hunyorítva egészen oké, de azért akkor se szép látvány a magas oldalú, furcsán tömpe kád. Hátulról nézve már így is erősen kilóg a lóláb, amit sokadik hatványra emel, amikor a helyére kerül a tető.
A hátsó túlnyúlás nélküli, magas farú kisautó csukott tetővel hátulról nézve igazán dicstelen, mivel a teteje semmilyen szinten nem illik oda, semmivel nem jön össze. Oldalról nézve se jobb a helyzet, egyszerűen nem jó ez sehogy sajnos. Így aztán szegény Punto Cabrión tényleg megesik a szívem, amikor csukott tetővel látom, hiszen annyira szerencsétlenül fest, hogy kedvem lenne megölelni.
Balogh Bence – Alma Cabrio
Nem szeretnék semmilyen párhuzamot vonni a kilencvenes évek közepének hazai viszonyai és az Alma Cabrio műszaki felépítése között, de sajnos kénytelen vagyok... 1995-ben ugyan még csak alsós voltam, de már akkor is furcsa ötletnek találtam, hogy használt Trabantok és szintén használt Fiat motorok felhasználásával, formailag és színvilágában is a Vidámparkok játékainak hangulatát idéző kabriót gyártsanak. Maga az ötlet, a magyar autó persze nekem is kedves volt, de elég csak megnézni, hogy mi volt az Autó-Motornak a címlapján, amiben a Pápa testvérek reménységét bemutatták! Igen, a Fiat Punto Cabrio, és esetlensége ellenére is fényév távolságra volt a szerencsétlen Alma Cabriótól.
Szorcsik Lajos munkáját az 1994-es Budapesti Nemzetközi Vásáron állították ki, ott szeretett bele (az autóba) a vállalkozó, Pápa Imre, aki testvérével, Pápa Zsigmonddal együtt döntött a felszámolás előtt álló Pestvidéki Gépgyár biharkeresztesi üzemének megvásárlásáról, ahol a fiatalok és vadászok hobbiautójának szánt Almákat manufakturális módszerrel átépítették. A magyar kabrió élete egy Trabant halálával kezdődött, a 601-esek karosszériáját zártszelvény és bukókeret beépítésével megerősítették, tetejüket levágták, feltették az üvegszálerősítésű burkolatot, majd bekerült a Fiat motor és egy közdarab segítségével a felújított Trabant váltó, a feljavított ülések, az új ajtókárpitok és a kormánykerék.
Csak remélni tudom, hogy közben kilakatolták a megviselt karosszériákat, és legalább a sok Lada műszer új volt, amikkel feldobták a puritán műszerfalat, ha már az eredeti benzintankot ott hagyták a motortérben, és ezért képesek voltak 720 000 forintot kérni. Minden tiszteletem a Pápa testvéreké, hogy százmilliós nagyságrendben voltak hajlandóak költeni a projektre, a Magyar Almára, ami kicsit sárgább és kicsit savanyúbb volt, de a mienk, még akkor is, ha az első pillanattól fogva bukásra volt ítélve. Azt végül egy görög forgalmazó megjelenése hozta el, beszámolók szerint a pénzügyi problémák miatt ért véget ez a sztori. Azért örülök, hogy a tucatnyi elkészült példányból néhány még működőképes!
Gulácsi Bence – Mercedes-Benz G osztály kabrió
A modern Mercedes-Benz G osztály tekintélyt parancsoló és elegáns megjelenése okán régóta az oligarchák és diktátorok kedvence. Kötelezően fekete szín, sötétített bablakok, hatalmas felnik, és máris kész a tökéletes összhatás. Csakhogy ebből a kombóból létezik kabrió változat is, ami viszont sokkal inkább röhejes, mint ütős.
Van bennem anyag!
Íme az új G osztály, az európai piacon csak két, hozzá hasonló kocka dinoszaurusz van. De cska ehhez van V8!
A korai, egészen más hangulatú – hiszen hadászati célokra tervezett – G osztályoknak persze még egész jól állt ez a kivitel, ám az idő múlásával a Mercedes terepjárója egyre inkább a luxus és a fényűzés irányába mozdult el. Az évek során alaposan átalakult, megkomolyodott a dizájnnyelvezet, előtérbe kerültek a nagy és erős motorok, egy gémerci pedig ma már egészen mást jelent, mást képvisel, mint egykor.
Úgy tűnik, a döntéshozók mégsem vették észre, hogy az autó megújult, komoly egyéniségéhez pedig már nem illik a jópofa kabrió kivitel. A dizájnerek eleve vert helyzetből indultak, az eredmény pedig olyan is lett: teljes önellentmondás, teljes identitásválság.
Pásztor Csaba – Fiat Multipla kabrió
A Fiat Multiplát talán nem kell senkinek bemutatni. A jelentős többség által a legrondább autónak tartott modellnek viszont van egy igen egyedi darabja, ami nem máshonnan, mint Pininfarinától jött, és az egész egy szülinapi poén/ajándék miatt született meg.
A rövid sztori ugyanis úgy szól, hogy a Fiat atyja, Gianni Agnelli 80 éves lett, aminek alkalmából a Pininfarina megépítette a Spiaggina (vagyis strandkocsik) autók ihlette Multipla Spidert. Emiatt a szerencsétlen külsejű Multiplát megszabadították a tetejétől teljes mértékben, ajtajait pedig fára cserélték, amelyek B-oszlop hiányában egy alumínium oszlopon pihentek. Hátulra kapott pár kapaszkodót dísznek, beltere pedig teljesen vajszínű lett az ülésekkel együtt.
Igazságot a Multiplának!
A MűhelyPRN-nak a rosszabbik végére kellett térdelnem, mégsem az autóm lett meztelen, hanem az emberiség
De hogy ne csak kívül pompázzon az autó, a motorját is lecserélték egy 150 lóerős, kétliteres Alfa Romeo blokkra. Az eredmény pedig... magáért beszél. Arról nincsenek információk, hogy Agnelli mennyire volt lelkes ezért a hatszemélyes kabrióért, vagy egyáltalán használta-e, de az utókornak megmaradt, hogy szörnyülködhessünk
Hlács Zoltán - Suzuki X90
Amikor még volt tök az autógyártókban. A 90-es évek elején a Tokyo Motor Show-n még senki nem gondolta, hogy a koncepció autóként bemutatott X90-et tényleg megvalósítják. Úgy tűnt, kezd fellángolni a terepes kabriók korszaka, hiszen a Mitsubishi is bemutatott egy elég futurisztikus Pajerot a témában, így 95-re gyakorlatilag változtatás nélkül meg is érkezett a fura kétszemélyes terepjáró kabrio izé.
Mit bámulsz?
Volt már Jimnyje és kabrió kispókja. Adott volt a következő lépcső, a világ sokak szerint egyik legcsúnyább kocsija.
A korabeli autók között ez lehetett a legjobb terepképességű kabrio, hiszen az alapok a Vitarától voltak, elég jól felszerelve (légzsák, ABS, klíma). Erre került fel a kaszni, traga tetővel. Ezt némelyik targa járművel szemben magunkkal is tudjuk vinni, hiszen a csomagtartója kabriók között rekordernek számított a maga 234 literével.
A 100 lóerős motorral és az egész ügyes tereptechnikával személyes tapasztalataim alapján se volt egy rossz autó, csak hát a formát nem sikerült eladni a piacon, így az egész világon nem adtak el összesen 10 ezret. Manapság már egyre kevesebb, köszönhetően a sok egyedi alkatrésznek és azok beszerezhetetlenségének. Pár éve még 5-600 ezerért lehetett látni a Hahun egész egyben lévő modelleket, mostanra inkább millió fölé értek, szóval lassan egész értékes kultautóvá érhet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
