Végre egy bolt, ahová szívesen járnék vásárolni...
Akármilyen hihetetlen, Közép-Kelet Európa egyetlen különálló Porsche-szalonja nyílt meg Budapesten, a Szerémi úton: itt, a Porsche Hungaria által importált márkáktól (VW, Skoda, Audi, Seat) függetlenül jelenik meg a márka. Vagyis nem egy kis félreeső sarokban, a VW-szalon mögött.
A Porsche Centrum vezetői talán pont ezért bíznak abban, hogy a szomszédos országok Porsche-tulajdonosai is ide jönnek majd, nem Bécsbe, vagy még nyugatabbra. Ezt a várakozást a szervizben látott albán rendszámú Cayenne is igazolni látszik.
Nem panaszkodnak. A március rekorderedményt hozott
A költözéssel együtt megváltozott az importőr is, eddig ugye a Porsche Hungaria hozta be a Porschékat, mostantól a Porsche Inter Auto csoport.
Érdekes adatok: kétmilliárdból áll az új Porsche Centrum
Aradi Géza, aki körülbelül két évtezede dolgozik a márkánál, reálisan látja a világ dolgait: "nem a jelen helyzetnek építettük - mondja a komplexumról - hanem a jövőnek". A beruházás kétmilliárd forint volt és húsz ember dolgozik itt - ebben a biztonsági személyzet és a kertész is benne foglaltatik.
Az épület a ma divatos könnyűszerkezetes építmény, és rendkívül látványos. Aki belép, az egy úgynevezett fényfolyosó alatt találja magát: egy csíkban üveg borítja a tetőt. Valóban sok a természetes fény, mindenhol. Ráadásul minden átlátható, a szervizbe is belátni, nem rejtegetnek semmit. A használt autók is fedett részen állnak: itt az épület speciális lyuggatott fémburkolatot kapott, amin a fény bejut, az esővíz nem.
Az épület alatti pince is érdekes világ. Itt tárolják az új autókat, ennek a térnek a mérete is akkora, hogy ma még nehezen kihasználható. Itt legalább megnézhetők a raktári autók, nem pedig egy vámszabadterületen őrzik őket, úgy, hogy őrkutyán kívül senki más nem láthatja a kárpit színét. A pincébe pedig olyan rámpa visz, amelyen az eddig gyártott összes Porsche le tud menni, még a 911 GT1 is, mondta Aradi Géza. A megfelelő rámpaszögekre egyébként megvannak a Porsche saját szabványai.
Csak egy rámpa. Legfeljebb az feltűnő, hogy lankásabb a szokványosnál
A pincében van a geotermikus hőközpont is, illetve az a rész is, ahol az úgynevezett piperetakarítást végzik.
Akad itt német, albán rendszám is, nem csak magyar
A szervizt nagyon fontos résznek tartják, mert ezek a Porschék tartós autók: a valaha legyártott autók hetven százaléka még ma is üzemel, és akkor még nem tudjuk, hogy vajon hány autót törtek tk-sra. Szóval, a javítórészlegen sem spóroltak, speciális, nyomástűrő autószőszegen gurulnak be ide a Porschék, a burkolat állítólag 3 centi vastag, csúszásmentes lapokból van, a kipufogógázt spéci tisztítóberendezések szívják el.
Újautó-raktár a pinyóban. Van még hová fejlődni, 40 kocsi is elférne
A márkát 19 éve forgalmazzák itthon, nagyjából hatszáz autót adtak eddig el. A nagy boom persze a Cayenne megjelenésekor következett, mára azonban kiegyenlítődtek az arányok, a tavaly eladott 106 autónak nagyjából a fele volt sportkocsi, és a másik fele SUV, előtte 40:60 volt ez az arány. A felújított Cayman/Boxster már megérkezett, és mostanában jönnek az első dízel Cayenne-ek is, nyáron pedig már a Panamera forgalmazása is megkezdődik.
Nem sörcsap, hanem olajadagoló, ahonnan a típusnak megfelelő
mennyiség és minőség folyik ki az edénybe. Hiba kizárva
A regionális központ érdekessége, hogy ismét egy pont, ahol Magyarországon már bevezették az eurót. A mai időkben sajnos ez a realitás, ha nem akarnak a kiállított teljes modellpalettának naponta új ártáblát nyomtatni. Tehát regionális szerep ide vagy oda, a Porsche Centrum nem a gyenge forintban kifejezett árakat szánja fő vonzerőnek.
Árak euróban - és pont
Végül a sajtóközlemény szövege:
Megújult környezetben várják régi és új ügyfeleiket a Porsche Centrum Budapest munkatársai, ahol április elejétől a Porsche márkához méltó módon fogadhatják az első vevőket illetve bemutathatják az érdeklődőknek az új értékesítési- és szervizbázist, annak különlegességeit. Ez utóbbi közé tartozik például az épületben a geotermikus energia hasznosítása, ami egy olyan korszerű, környezetbarát és lassan megtérülő módszer, amely a luxusmárkához méltó magas műszaki színvonalat képvisel.
Csak az évszakok változtak a beruházás tavalyi kezdete és átadási határideje, egyébként minden a terv szerint alakult: idén március végére elkészült a főváros budai oldalán a Porsche Centrum Budapest, amely nem pusztán egy új értékesítési és szervizkomplexum, hanem világszínvonalú Porsche-szalon.
Ezzel – szintén az eredeti terveknek megfelelően – új szakaszba lép a Porsche-forgalmazás Magyarországon, köszönhetően az egyedülálló értékesítési és szervizszolgáltatási feltételeknek. Az új helyszín mellett az importőri háttér is változott, hiszen a luxusautó-márka itthoni importőri feladatait 2009. április 1-jétől a Porsche-Inter Auto csoporthoz tartozó Porsche Centrum Budapest veszi át.
Az új Porsche-szalon és szervizkomplexum építése tavaly nyár közepén kezdődött a főváros XI. kerületében, a Szerémi úton (a Kondorosi út sarkánál) található, összesen csaknem 11 ezer négyzetméteres (mintegy 1,1 hektáros) telken. A jól megközelíthető helyszínen felépített új létesítmény főbb paraméterei: az összesen csaknem 4000 négyzetméter alapterületű épületegyüttesben a mélygarázs-szinten összesen 40 autó tárolására, illetve a szervizmunkák előkészítésére alkalmas a hely, ezen kívül különálló gumiabroncs- és keréktároló, valamint alkatrészraktár is épült.
Egy szinttel feljebb, a márkaszalon és értékesítési bázis összalapterülete 1800 négyzetméter, ebből a bemutató- és ügyféltér összesen 560 négyzetméter. A bemutatóterem tágasságát jellemzi, hogy egyszerre kiállítható a jelenleg kapható teljes Porsche modellpaletta, amelyeket a potenciális vevők kényelmes körülmények között nézhetnek meg kívül-belül. A vásárláshoz igényelt kiegészítő információkat szintén – a márkához méltóan – elegáns környezetben kaphatják meg az érdeklődők, a galériaszinten pedig az irodák kerültek kialakításra.
A Porsche Centrum Budapest minden tekintetben megfelel a legszigorúbb gyári előírásoknak: a szerelőműhely-részben egyszerre tíz autó szervizmunkáinak elvégzésére van hely, külön diagnosztikai rész és kézi autómosó helyiség is működik. A szervizmunkákat pedig a Porsche-tulajdonosok, az ügyfélvárót és a műhelyt elválasztó – nem pusztán látványelemként szolgáló – üvegfalon keresztül is, szemmel kísérhetik.
„Az ingatlanfejlesztés során minden a tervek szerint alakult: az építkezést különleges esemény nem akadályozta, a pályázaton kiválasztott AVS Építészeti és Computergrafikai Kft. tervezői és a szintén pályázatnyertes generálkivitelező METO Építő Zrt. munkatársai összehangoltan dolgoztak, ami egyrészt az építési határidő betartását, másrészt a minőségi munkavégzést is garantálta. Az építési munkálatok során szintén jól jött, hogy a kivitelező több dolgozóját tudta ide csoportosítani. Mindent együttvéve az építkezés ütemét, a minőségi kivitelezést, az átadási határidőket és az összesen mintegy két milliárd forint költségkeretet sikerült az eredeti terveknek megfelelően tartani” – összegezte Nagy Szabolcs, a beruházást kezdeményező és finanszírozó Porsche-Inter Auto Kereskedelmi Kft. ügyvezetője.
„Az új márkaszalonba március utolsó napjaiban kezdődött meg az átköltözés – a XIII. Fáy utcai telephelyről – s az első napok, vagyis a próbaüzem tapasztalatai nemcsak a Porsche Centrum Budapest munkatársai számára kedvezőek, hanem azoknak az ügyfeleknek, vevőknek és érdeklődőknek is, akiknek már volt „dolguk” a szalonban.” – mondta előzetesen Aradi Géza, a Porsche márkaigazgatója.
Tájékoztatása szerint jó néhány érdeklődő – köztük Porsche-tulajdonosok – „csak” azért kereste föl az új szalont, hogy megcsodálja azt, ám az elmúlt néhány napban már vevőket is kiszolgált a Porsche Centrum Budapest. Az egyik ügyfél még a régi értékesítőhelyen rendelte meg új autóját, egy fehér színű Porsche 911 Turbo modellt, az autót pedig már a Porsche Centrum Budapest külön átadóhelyiségében vehette át.
„Éppen az volt a cél, hogy a magyarországi Porsche-tulajdonosokat a luxusmárka színvonalának megfelelő környezetben fogadhassuk ügyfélként, illetve a leendő vásárlókat vevőként. Ehhez immár nemcsak a kényelmes és kiváló környezet áll rendelkezésre, hanem az az értékesítési és szervizkapacitás is, amely még több itthoni Porsche-tulajdonos magas szintű kiszolgálását teszi lehetővé. Azokat is szeretnénk megnyerni, akik eddig valamelyik szomszéd országba vitték az autójukat szervizre, hiszen a Porsche Centrum Budapest létesítményként és kínált szolgáltatásaival is világszínvonalú Porsche-bázis. Arra is számítunk, hogy ezentúl számos szomszédos országbeli Porsche-tulajdonosnak elég lesz Budapestig autóznia, hogy az igényei szerinti vevő- és szervizszolgáltatásokban részesüljön. Ennek érdekében szinte valamennyi Porsche-tulajdonost értesítettük levélben vagy e-mailen az új értékesítési és szervizbázis kapunyitásáról.” – jegyzi meg a Porsche márkaigazgató.
A Porsche-márka eddigi magyarországi történetének legjobb eredményét sikerült felmutatnia márciusban, hiszen 16 új modell talált gazdára ebben a hónapban. Aradi Géza bízik abban, hogy az idei, eddigi kedvező értékesítési tendencia folytatódik, amihez az eladási-, és szervizszolgáltatási körülmények kiválóak. A modellpaletta a korábbi évekhez hasonlóan idén is bővül, az új modellek hamarosan az új Porsche Centrum Budapest szalonban is elérhetők lesznek.
Az új Porsche Centrum Budapest működésével tovább javíthatja a magyarországi Porsche piaci sikereit, hiszen az itthoni – másfél évtizedet jóval meghaladó – márkaimportőri tevékenység következetes munkájának eredménye, hogy a márkát méltón reprezentáló, a márkaimázst növelő, látványos és vonzó ingatlanfejlesztés valósulhatott meg.
Budapest, 2009. április 7.