Szereti az alkoholt az Audi
Már gyártanak Magyarországon etanollal (is) üzemelő motort, az Audinál. Azt nem merem leírni, hogy ők az elsők. Nem kizárt, hogy Szentgotthárdon már évtizedek óta készül ilyen, elvégre még Brazíliába is szállítottak Ecotec motorokat. Lehet, hogy csak nem dicsekednek vele.
Az Audi az A4-esbe szánja a kétliteres TFSI-t. Érdemes megnézni, mekkora a különbség a fogyasztásban, ha benzinnel és bioetanollal üzemel, ez is kiderül a közleményből. Aki pedig motorgyárat szeretne építeni, megtudhat egy fontos titkot: mennyit pénzt kell szánni egy meglévő motor etil-alkoholos változatának sorozatgyártására. Én többre számottam.
Bioetanollal üzemelő motor Győrből
• Új, gazdaságos 2.0 TFSI motor az Audi Hungariától
• Bioetanollal a kevesebb emisszióért
• 30 millió forintos beruházás
Győr – Az Audi Hungariánál megkezdődött a bioetanollal is üzemelő, 2.0 literes TFSI motorok sorozatgyártása. Az új, hatékony erőforrást az Audi A4 és A4 Avant modellekbe építik be. Az etanolos üzemmód, az Európában szabványosított E85-ös jelzésű üzemanyaggal csökkenti a fenntartási költségeket és javítja a jármű CO2 kibocsátási értékét. A bioetanolos motorok sorozatgyártását a már meglévő, négyhengeres Global Engine motorok gyártósorába integrálták. A műszaki átalakítások közel 30 millió forintos beruházást igényeltek.
„Fontos, hatékony és gazdaságos motorral bővítettük a termékkínálatunkat. Ez az erőforrás egy újabb jelzése annak, hogy következetesen törekszünk a károsanyag kibocsátás csökkentésére. Innovatív és egyben takarékos termékekkel a jövőben is hozzájárulunk az egész jármű energiamérlegének javításához”, mondta Achim Heinfling, az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. termelésért felelős igazgatója.
A váltható üzemanyag több technikai változtatást tett szükségessé. Az E85-ös jelzésű bioetanol-benzin elegy egyik kémiai tulajdonsága ugyanis az erős korrodáló hatása. A bázismotort már e tulajdonság figyelembe- vételével alakították ki, így sem az üzemanyagrendszert, sem a tömítéseket nem kellett átalakítani. A 2.0 TFSI bioetanolos motor hengerfuratainak kialakítását -a négyhengeres motorcsaládban elsőként- lézeres megmunkálással végzik.
Az Audi koncepciójának előnye, hogy az erőforrás maximálisan 85 százalékos etanoltartalomig, a benzin bioalkoholtartalmának bármely koncentrációját fel tudja dolgozni anélkül, hogy a menettulajdonságokban és teljesítményben észrevehető eltérés jelentkezne.
A bioetanol regeneratív alkotóelemeinek magas hányadának köszönhetően ennél az üzemenyagnál a jármű CO2 mérlege 75%-kal alacsonyabb a hagyományos üzemanyagú használatnál elért értéknél.
Az E85-ös üzemanyaggal a modern négyhengeres motor az Audi A4 limuzinban 100 km-en 9,0 litert fogyaszt (A4 Avant 9,2 liter/100 km), szuper benzinből pedig 6,4 litert (A4 Avant 6,6 liter). Az etanol, mint fosszilis üzemanyag, árának adótartalma lényegesen alacsonyabb a hagyományos üzemanyagokénál, így a jármű fenntartási költsége ezáltal is csökken.