Az idei első nyertes
Lassan vége az évnek, kezdenek szállingózni az idei díjazottak.
A 24 országból érkezett haszonjármű-szakírókból álló zsűri a lehetséges 168-ból 128 ponttal az új Fiat Dobló Cargónak ítélte a 2011-es Nemzetközi Év Haszongépjárműve díjat. A rangos díjat az egyik legjelentősebb európai haszonjármű-kiállításnak számító 63. Hannoveri Nemzetközi Autószalonon adták át.
A díjazott haszongépjármű dizájnja sok szempontból lenyűgözte a zsűrit, de ezek közül is a felvonultatott karosszéria- és raktérváltozatok száma volt a legjelentősebb. A Dobló kínálata a hosszú tengelytávú, emelt tetejű modell mellett vontató padlólemezes és kisteherautó-változatokat is tartalmaz.
"A zsűrire a gazdag, többek között turbófeltöltéses földgázas, valamint elektromos hajtást is felvonultató motorpaletta is nagy hatást tett. Ezen felül a Dobló különféle változatainak vezetési élményét és magas szintű kényelmét is nagyra értékeltük" - hangsúlyozta a 2011-es díj átadásánál Pieter Wieman, az Év Haszongépjárműve díj zsűrijének elnöke.
"Az új Dobló Cargo rendkívül innovatív jármű. Kategóriájában a Dobló kínálja a legváltozatosabb felépítményeket, a legkisebb károsanyag-kibocsátást és a legfejlettebb technológiát. Ez a díj erőfeszítéseink elismerése. A díj igazolja a Dobló innovatív mivoltát, és a vásárlók igényeinek változására adott válaszaink helyességét" - köszönte meg a díjat Lorenzo Sistino, a Fiat Commercial elnök-vezérigazgatója.
Az új Dobló Cargo jellemzői
Az új Dobló Cargo a haszongépjármű kategória első olyan modellje, amelyet a kompakt külső méreteket meghazudtoló raktérkapacitás és terhelhetőség jellemez. Ugyanakkor rendkívül takarékos és környezetbarát működésű is. Ezen tulajdonságai miatt a Fiat Professional új modellje az első és egyetlen a kategóriájában, amely igazi változást hozott a személyautó-alapú haszongépjárművekhez képest. Ez a kocsi már a kezdetektől fogva valódi haszonjárműnek készült: sokféle felszereltségének, tíz eltérő karosszériaváltozatának, valamint a karosszériaváltozatok, oldal- és hátsó ajtók, illetve különféle motorok szabad variálhatóságának köszönhetően összesen több mint ötszázféle verzióban kapható Dobló bármilyen munkakörnyezetben megtalálja a helyét. Ezáltal ideális választás a naponta sok-sok órát a járműben töltő hivatásos sofőrök számára: sok megállással és elindulással járó városi utakra, és gyors, városok közti ingázásra is kiválóan alkalmas.
Az új padlólemezre épülő Dobló Cargo több rekordot is tart kategóriájában: rakterének hossza 2,17 méter, szélessége a kerékjáratok között 1,23 méter, rakterének térfogata akár 4,6 köbméter (pár hónap múlva a Maxi High Roof változat bevezetésével ez 5,4 köbméterre nő), terhelhetősége 750 és 1000 k
g között változik, fogyasztása 4,8 l/100 km, hatótávja pedig 1250 km alig 126 g/km-es CO2-kibocsátás mellett a 90 lóerős 1.3 MultiJet Euro5-ös motorral. Ezek a jellemzők segítenek alacsonyan tartani az üzemeltetési költségeket. Az új Dobló tágas, kocka alakú, szabályos, teljes mértékben kihasználható rakteret kínál a rakodást megkönnyítő oldalsó tolóajtókkal és nagyméretű hátsó ajtókkal.
Innovatív kialakítása és nagyvonalú méretei kategóriájának legjobbjává teszik a Dobló Cargót. Karakteres orr-rész, hangsúlyos kerékjáratokkal tagolt oldalnézet, és a raktér megközelíthetőségét és befogadóképességét kiemelő, erőteljes farrész jellemzik. A határozott, erőteljes vonalakat az elődmodellhez képest megnövelt külső és belső méretek is megerősítik, mely következetes folytatása az elmúlt években tapasztalható, egyre nagyobb és jobban terhelhető haszongépjárműveket eredményező trendnek.
Az új Dobló Cargo öt különféle motorral készül: 95 lóerős 1,4-es benzines, 1,4-es metánnal és benzinnel működő turbómotor, valamint háromféle turbódízel (második generációs 90 lóerős 1,3 MultiJet, 105 lóerős 1,6 MultiJet és 135 lóerős 2.0 MultiJet). Az összes motorhoz start-stop elektronika kapcsolódik, mindegyik teljesíti az Euro 5-ös előírásokat, a dízeleket pedig részecskeszűrővel szerelték fel. Kiváló vezetési élmény, nagy teljesítmény, alacsony motorzaj, olcsó üzemeltethetőség (fogyasztás és karbantartás), megbízhatóság és környezetbarát működés jellemzi őket.
Az egyik legvonzóbb ajánlat a kétféle üzemanyaggal is tankolható, turbós, 120 lóerős, 1,4-es T-Jet Natural Power motor, kategóriájának egyetlen metán-benzin hajtású turbómotorja, amely 750 kilométeres hatótávot (450 kilométer gázzal és 300 benzinnel) kínál, miközben fogyasztása alig 4,9 kg/100 km metán, illetve 7,4 l/100 km benzin 980 kilogrammnyi rakománnyal. Az év végén a motorkínálat az MTA váltóval felszerelt 90 lóerős 1,6-os MultiJet motorral bővül.
Biztonsági szempontból a 2011-es Év Haszongépjárművének nincs ellenfele. A különféle útviszonyoktól és terheltségi szintektől függetlenül fennálló optimális vezethetőség, kényelem és aktív biztonság érdekében az autót innovatív műszaki megoldások jellemzik. Ilyen a hátsó futómű is, amelynek egyes elemeit a különféle felhasználásoknak megfelelően állítják be. Az új Dobló Cargo állandó és kiszámítható úttartása részben a modern, elektronikus menetstabilizáló berendezéseknek, többek között az elektronikus fékerőelosztóval ellátott blokkolásgátlónak, valamint a hegymeneti elindulást szériafelszerelésként segítő, Hill Holder-funkcióval ellátott ESP-nek köszönhető.
Az új Dobló Cargo építésénél a legmagasabb szintű passzív biztonság elérése is kiemelkedő jelentőséggel bírt, amit a gyűrődőzónák, az első, valamint az innovatív oldallégzsákok garantálnak. Utóbbiak a fejet és a mellkast védik. Az utasteret számtalan apróság alakítja valódi utazó irodává, ilyen a tető alatti polc, a műszerfalon található irattartó és a számtalan apró tárolórekesz. Az autó olyan technikai megoldásokat és felszereléseket is tartalmaz, amelyek segítenek az optimális kényelem kialakításában, és segítenek a vezetésre koncentrálni: kapható automata légkondicionáló, tempomat, parkolóradar, beépített Blue&Me kihangosító, "Blue&Me TomTom" navigáció, és az innovatív eco:Drive Fleet Professional rendszer.
A Hannoveri Autószalonon tartják a Dobló Light Truck, a kategória első OEM kisteherautójának világpremierjét: az új padlólemezes változat hűtött raktere minőséget és megbízhatóságot nyújt vásárlóinak. Az új kisteherautó kompakt külső méreteinek köszönhetően még zsúfolt városi körülmények között is könnyen használható, ugyanakkor tekintélyes raktérrel rendelkezik: 2,30 m hosszú, 1,86 m széles, összesen 4 köbméter térfogatú. Terhelhetősége maximálisan 1000 kg, amit az új, csatolt lengőkaros felfüggesztés tett lehetővé: a maximális hátsó tengelyterhelés 1450 kg is lehet.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
