A finglobbi hatalma
Tudják önök, mi az az MGKKE? Bevallom, amíg ezt a pazar anyagot kézhez nem kaptam, addig én sem tudtam, hogy ez a rövidítés - melytől már önmagában is feláll a köznép hátán a szőr, hiszen mit akarhat egy olyan szervezet, melynek nevében kettőnél több mássalhangzó van, mint pénzt? - a (figyelem!) Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesületet takarja?
Nem, nem hibás merevlemezek gázlánggal történő javításával, hanem sokkal érdekesebb - számunkra akár értelmet is adó - dologgal foglalkoznak. Ráadásul eredményesen, hiszen - mint az közleményükből kiderül - elérték, hogy 2030-ig ne NAGYON szívassák meg az alternatív üzemanyagokat használókat borzalmas jövedéki adókkal. Gondolta volna, hogy ekkora a finglobbi hatalma? (Most már csak értelmezhető CNG-hálózatra lenne szükség...)
És vajon - ha nem így - akkor milyen alternatív megoldással szívjuk majd meg, ha átállunk biogázra? (Mert valamit kitalálnak, az biztos.)
Az EU újragondolja a CNG és biogáz adószabályozását
Az Európai Parlament adókedvezményben részesíti az alternatív meghajtásokat
Budapest, 2012. április 2. – Tavaly áprilisban az Európai Bizottság egy olyan javaslatot fogalmazott meg, melyben megadóztatta volna az alternatív üzemanyagokat és fokozatosan kivezette volna azok adókedvezményét. Az Európai Parlament Gazdasági és Monetáris Bizottsága több módosítást is javasolt, ennek értelmében a környezetbarát energiahordozók 2023-ig adókedvezményben részesülhetnek, azt követően pedig minimális adóteherrel sújtanák azokat. Az Európai Bio- és Földgáz Autó Szövetség, melynek az MGKKE is tagja örömmel fogadta, hogy 2030-ig meghosszabbítást nyert a gáznemű hajtóanyagok pozitív jövedéki adó megkülönböztetése.Adóváltozások az üzemanyagok terén
Az alternatív üzemanyagok adószabályozásának módosítására elkészített javaslatot benyújtották az Európai Parlamentnek és az Európa Tanácsnak is, ahol hosszú viták során újabb és újabb módosításokat szavaztak meg a képviselők. 2012. február végén a Gazdasági és Monetáris Bizottság számos kiegészítéssel és változtatással fogadta el a tervezetet. A testület támogatta a földgáz és a biometán üzemanyagként való felhasználását azáltal, hogy hozzájárult az alternatív energiahordozók adókedvezményének fenntartásához. Ennek a kedvezménynek megszüntetését tervezték először 2018-as határidővel, majd az öt évvel későbbi dátum látszott valószínűnek, miszerint 12 éven keresztül lépcsőzetesen emelkedő, 2018-tól pedig 50 százalékos mértékű adót kell a tagállamoknak kivetniük. A Bizottság legutolsó állásfoglalása, véglegesnek tekinthető határozata alapján, az üzemanyagok iránt kivetendő minimális energia jövedéki adó 9,6 €/GJ mértékét 50 százalékos kedvezménnyel alkalmazhatják a tagállamok a gázüzemanyagokra egészen 2030 januárjáig. Az európai döntés gyakorlatilag egy tiszta, átlátható adózással részesítené előnyben az alternatív hajtások kiépítését és elterjedését.Döntés tagállami hatáskörben
Fontos figyelembe venni, hogy az Európai Parlamentnek csak véleményezési joga van a tervezettel kapcsolatban, hiszen a végső döntést a jövőben is a tagállamoknak kell meghozniuk az Európa Tanácsban. A kiegészítés szerint az országoknak saját hatáskörben kellene meghatározni, hogy az alternatív meghajtást milyen mértékben részesítenék előnyben. A Közlekedés Jövő Üzemanyagainak Szakértő Csoportja 2011. január végén publikált tanulmánya megerősíti a Gazdasági és Monetáris Bizottság érveléseit a környezetbarát meghajtások kapcsán, hiszen a jelentés szerint a biztonságos alternatív üzemanyagok jelenthetik az egyetlen lehetséges megoldást a városi közlekedés számára. A testület véleménye gyakorlatilag összhangban van a MGKKE állásfoglalásával, mely szerint a bio- és földgáz energiahordozók előnye, hogy nem tartalmaznak olajszármazékot illetve egyedülállóan alacsony a károsanyag-kibocsátásuk, ezért a lehető legjobb alternatívát jelenthetik a városi közlekedés számára.Fő az arányosság
A jelenlegi tervezet elsősorban az arányosság elvén szabná újra az alternatív üzemanyagok adószabályozását, ennek elfogadásában azonban jelentős szerepe lesz a dán EU-elnökségnek is. A Gazdasági és Monetáris Bizottság állásfoglalása egyértelmű üzenet abba az irányban, hogy a jelenlegi, EU Bizottság által készített javaslat nem elfogadható a parlament számára. A testület által indítványozott módosításokból egyértelműen kiolvasható, hogy a jövő szempontjából a biometán és a földgáz jelentheti az egyetlen reális alternatívát a kőolajszármazékokból készülő, környezetszennyező energiahordozókkal szemben.A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesületről (MGKKE)
Az MGKKE, vagyis Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesületet alapító tagjai azért hozták életre, hogy együttes erővel segítsék elő hazánkban is a gázüzemű járművek elterjedését, amelynek kedvező hatásai mindenki számára tartogatnak előnyöket. Az MGKKE tagjai között olyan szakmailag elismert, nagy cégek szerepelnek, amelyek együttesen a gázüzem elterjedéséhez minden elemet felölelnek; a biogáz kondicionálás technológiáját szolgáltató, töltőállomás infrastruktúrakészítő, járműgyártó és –forgalmazó, továbbá gázszolgáltató mind megtalálható a tagok sorában, így az érdeklődők számára teljes körű tanácsadással szolgálhatnak.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
