Ennyi mérnök nincs is - pedig van
Van a sajtóközleményeknek egy sajátos lelkivilága, pláne, ha egy hétmilliárd forintos beruházásról van szó. Az emberek nem fogják fel, mennyi pénz ez, elvégre egy magyar nettó átlagfizetésből (159 ezer Ft) úgy 44 ezer hónapig tart összegyűjteni ennyit. Vagyis az utolsó mamutok kihalásakor kellett volna elkezdeni a gyűjtögetést, hogy összejöjjön ennyi. Még kétmilliárdos állami támogatással is elég nagy türelem kéne.
A protokolláris köröket letudva azt is megemlíti a sajtóközlemény, hogy 1500 mérnök dolgozik a központban - aki nem budapesti, az talán nem tudja, de a Gyömrői út ezen szakaszát nyugodtan átkeresztelhetnék Bosch-ra, akkora területen vannak a német beszállító épületei. Persze az 1500 mérnök is felfoghatatlanul nagy szám, nincs akkora buli a Műegyetemen, hogy összejönne ennyi: ez kábé 5 metrókocsinyi ember, heringesdoboz-üzemmódban. Ja, az meg kimaradt, hogy ma ennek a Bosch a honlapján további bő 350 betöltetlen állást kínálnak még.
Akinek viszont van sejtelme arról, mi lehet a "az egyik legfontosabb autóipari megatrend", ne tartsa magában.
Utasbiztonságot és energiahatékonyságot fejlesztő projektet zárt a Bosch
7 milliárd forintos autóipari beruházás
Nagyszabású fejlesztési projektet zárt a magyarországi Bosch-csoport budapesti központjában. Az ünnepi eseményen részt vett Dr. Pálinkás József, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnöke, Javier González Pareja, magyarországi Bosch csoport vezetője és Oliver Schatz, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője.
A Robert Bosch Kft. 2013-ban indította el Budapesti Fejlesztési Központjában a csaknem 7 milliárd forintból megvalósult fejlesztési projektet. A beruházási összegből mintegy 2 milliárd forintot, vissza nem térítendő támogatásként a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap biztosított. A projekt célkitűzése a legmodernebb autóipari trendek és az autógyártók igényeinek megfelelő, utasbiztonságot szolgáló technológiák fejlesztése volt. Ebben a Robert Bosch Kft. a Magyar Tudományos Akadémia Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézetével, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel, valamint a Miskolci Egyetemmel működött együtt. „A fő cél az volt, hogy a vezetők számára a lehető legbiztonságosabb, legmegbízhatóbb és energiahatékonyabb vezetési élményt biztosítsuk” – mondta el Oliver Schatz, a budapesti Robert Bosch Kft. műszaki területekért felelős elnöke, a Bosch Budapesti Fejlesztési Központ vezetője.
„Büszke vagyok erre a projektre, és a Bosch Budapesti Fejlesztési Központ töretlen fejlődésére” – mondta el Javier González Pareja. Kiemelte, hogy immár több mint 1500 mérnököt foglalkoztat a Bosch fővárosi k+f fellegvára, tehát az utóbbi három és fél évben megduplázták a központban dolgozó magasan kvalifikált szakemberek számát. Oliver Schatz hozzátette, hogy a központban a dinamikus fejlődés a projekt lezárása után sem áll meg, hamarosan az egyik legfontosabb autóipari megatrend fejlesztési projektje indul el Budapesten.