A Commsignia kerékpárosokat védő közlekedésbiztonsági eszközt mutatott be
A budapesti központú Commsignia bemutatta az OBU Lite nevű közlekedésbiztonsági eszközét, amely vehicle-to-everything (V2X) technológiával javítja a sérülékeny úthasználók, így például az elektromos kerékpárral és más mikromobilitási eszközzel közlekedők láthatóságát és biztonságát a közúti forgalomban. Az OBU Lite integrálásával a kerékpárgyártók jelentős mértékben növelhetik a kerékpározás biztonságát a közutakon.
A V2X - járműkommunikáció - előnye abban rejlik, hogy az ilyen technológiával felszerelt járművek vezetői akkor is értesülnek a többi közlekedő jelenlétéről, amikor nincsenek egymás látóterében. Ez nagyban segít valamennyi résztvevőnek, hogy több információ birtokában jobb közlekedési döntéseket tudjanak hozni.
A technológia jelentőségét az autógyárak is felismerték, és egyre több új modellbe építik be - jelen pillanatban már több mint egymillió, V2X technológiával felszerelt személyautót értékesítettek Európában. A kerékpározás és más új közlekedési formák növekvő népszerűsége azonban indokolttá teszi a technológia kiterjesztését a sérülékenyebb úthasználók számára is. Az OBU Lite egy kerékpárokra optimalizált elektronikai egység, mely a közlekedésbiztonsági rendszereknek dedikált frekvenciasávon sugároz szabványos üzeneteket a kerékpáros helyzetéről és haladási irányáról a többi közlekedőnek, valamint üzeneteket fogad más járművektől, így észlelhetővé válik minden olyan jármű számára, amely tud V2X technológiával kommunikálni. Segítségével mind a kerékpáros, mind a járművezető vizuális, hang- vagy haptikus értesítéssel figyelmeztethető egy lehetséges veszélyhelyzetre, például egy rosszul belátható kereszteződésben.

A kerékpárosok körében a közúti halálesetek száma riasztó mértékű. Az Európai Unióban, ahol népszerű közlekedési eszköz a kerékpár, 1837-an vesztették életüket 2021-ben. A járvány előtti 2019-es állapotokhoz képes csekély mértékben csökkent a kerékpáros halálesetek száma, és ezek több mint kétharmadát motorizált jármű okozta.1 A balesetek nagy része elkerülhető lenne, ha pontosabb információk állnának a sofőrök rendelkezésére. Mint azt az amerikai Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) tanulmánya kimutatta, a közúti balesetek 40 százalékában a járművezetők hibás ítélőképessége, 23 százalékában a téves észlelések felelősek.2
A Commsignia az OBU Lite-tal elsősorban a gyártókat célozza meg, az eszköz könnyen integrálható vagy csatlakoztatható az e-kerékpárok vagy rollerek elektronikus rendszeréhez. A megoldásnak kulcsfontosságú eleme a Commsignia saját V2X szoftvere, amely az autógyártók szigorú követelményeinek is megfelel, így a kerékpárosok ugyanolyan minőségű digitális védelmet kapnak, mint a többi jármű. Ezen felül a Commsignia több olyan alkalmazást kifejlesztett, amely kimondottan a kerékpárok és autók közti biztonságos és robusztus kommunikációt segítik. Ezek az alkalmazások segítik az autósokat például abban, hogy kanyarodáskor vagy sávváltás közben ne ütközzenek össze a mellettük haladó kerékpárral, és értesüljenek a kereszteződésben oldalirányból érkező kerékpárról, ha az takarásban van, vagy a rossz időjárás miatt nehezen észlelhető. A kerékpárosok szintén értesülhetnek az útjukat keresztező járművekről, vagy ha a holtterükben haladó autó miatt kockázatos lenne elhagyni a kerékpársávot.
A Commsignia kerékpáripari partnerekkel együttműködve dolgozik a technológia integrálásán, és az elkövetkező években tömeges piaci bevezetésre számít.
“Egyre többször merült fel, hogy hogyan lehetne a különösen sérülékeny úthasználók, például kerékpárosok, rolleresek számára is biztonságosabbá tenni az utakat, és nagy örömünkre már több ilyen projektben is részt vettünk. Maga a járműkommunikáció mint technológia meglehetősen fiatal, így különösen izgalmas feladat volt egy olyan megoldást kifejleszteni, amelyre még nincsenek bevett gyakorlatok. Úttörő megoldásainkkal vezető szerepet vívtunk ki: nemcsak a kerékpáros V2X szoftverünk és alkalmazásaink keresettek, de az iparágat összefogó Car 2 Car konzorciumban is a Commsignia munkatársai vezetik a kerékpáros járműkommunikáció munkacsoportját.” - mondta Patay Szabolcs, a Commsignia ügyvezető igazgatója.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
