A Commsignia kerékpárosokat védő közlekedésbiztonsági eszközt mutatott be
A budapesti központú Commsignia bemutatta az OBU Lite nevű közlekedésbiztonsági eszközét, amely vehicle-to-everything (V2X) technológiával javítja a sérülékeny úthasználók, így például az elektromos kerékpárral és más mikromobilitási eszközzel közlekedők láthatóságát és biztonságát a közúti forgalomban. Az OBU Lite integrálásával a kerékpárgyártók jelentős mértékben növelhetik a kerékpározás biztonságát a közutakon.
A V2X - járműkommunikáció - előnye abban rejlik, hogy az ilyen technológiával felszerelt járművek vezetői akkor is értesülnek a többi közlekedő jelenlétéről, amikor nincsenek egymás látóterében. Ez nagyban segít valamennyi résztvevőnek, hogy több információ birtokában jobb közlekedési döntéseket tudjanak hozni.
A technológia jelentőségét az autógyárak is felismerték, és egyre több új modellbe építik be - jelen pillanatban már több mint egymillió, V2X technológiával felszerelt személyautót értékesítettek Európában. A kerékpározás és más új közlekedési formák növekvő népszerűsége azonban indokolttá teszi a technológia kiterjesztését a sérülékenyebb úthasználók számára is. Az OBU Lite egy kerékpárokra optimalizált elektronikai egység, mely a közlekedésbiztonsági rendszereknek dedikált frekvenciasávon sugároz szabványos üzeneteket a kerékpáros helyzetéről és haladási irányáról a többi közlekedőnek, valamint üzeneteket fogad más járművektől, így észlelhetővé válik minden olyan jármű számára, amely tud V2X technológiával kommunikálni. Segítségével mind a kerékpáros, mind a járművezető vizuális, hang- vagy haptikus értesítéssel figyelmeztethető egy lehetséges veszélyhelyzetre, például egy rosszul belátható kereszteződésben.

A kerékpárosok körében a közúti halálesetek száma riasztó mértékű. Az Európai Unióban, ahol népszerű közlekedési eszköz a kerékpár, 1837-an vesztették életüket 2021-ben. A járvány előtti 2019-es állapotokhoz képes csekély mértékben csökkent a kerékpáros halálesetek száma, és ezek több mint kétharmadát motorizált jármű okozta.1 A balesetek nagy része elkerülhető lenne, ha pontosabb információk állnának a sofőrök rendelkezésére. Mint azt az amerikai Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) tanulmánya kimutatta, a közúti balesetek 40 százalékában a járművezetők hibás ítélőképessége, 23 százalékában a téves észlelések felelősek.2
A Commsignia az OBU Lite-tal elsősorban a gyártókat célozza meg, az eszköz könnyen integrálható vagy csatlakoztatható az e-kerékpárok vagy rollerek elektronikus rendszeréhez. A megoldásnak kulcsfontosságú eleme a Commsignia saját V2X szoftvere, amely az autógyártók szigorú követelményeinek is megfelel, így a kerékpárosok ugyanolyan minőségű digitális védelmet kapnak, mint a többi jármű. Ezen felül a Commsignia több olyan alkalmazást kifejlesztett, amely kimondottan a kerékpárok és autók közti biztonságos és robusztus kommunikációt segítik. Ezek az alkalmazások segítik az autósokat például abban, hogy kanyarodáskor vagy sávváltás közben ne ütközzenek össze a mellettük haladó kerékpárral, és értesüljenek a kereszteződésben oldalirányból érkező kerékpárról, ha az takarásban van, vagy a rossz időjárás miatt nehezen észlelhető. A kerékpárosok szintén értesülhetnek az útjukat keresztező járművekről, vagy ha a holtterükben haladó autó miatt kockázatos lenne elhagyni a kerékpársávot.
A Commsignia kerékpáripari partnerekkel együttműködve dolgozik a technológia integrálásán, és az elkövetkező években tömeges piaci bevezetésre számít.
“Egyre többször merült fel, hogy hogyan lehetne a különösen sérülékeny úthasználók, például kerékpárosok, rolleresek számára is biztonságosabbá tenni az utakat, és nagy örömünkre már több ilyen projektben is részt vettünk. Maga a járműkommunikáció mint technológia meglehetősen fiatal, így különösen izgalmas feladat volt egy olyan megoldást kifejleszteni, amelyre még nincsenek bevett gyakorlatok. Úttörő megoldásainkkal vezető szerepet vívtunk ki: nemcsak a kerékpáros V2X szoftverünk és alkalmazásaink keresettek, de az iparágat összefogó Car 2 Car konzorciumban is a Commsignia munkatársai vezetik a kerékpáros járműkommunikáció munkacsoportját.” - mondta Patay Szabolcs, a Commsignia ügyvezető igazgatója.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Nepperűző
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
