Lancia injektor hibajelző
Az alapjárati fordulatszám egyenletes 90 foknál 900 fordulat, gyorsításkor a motor egyenletesen húz szépen megy az autó. Akár világít a Led akár nem, látszólag minden OK. Villamos ember vagyok és nem szeretem a piros hibajelző lámpákat.
Svájcból behozott 90-es évjáratú Lancia Dedra 1.8 ie. LX boldog tulajdonosa lettem. A Wartburg és Skoda 120 után bizony más világba csöppentem. Szakirodalmat szervizkönyv, kezelési utasítás stb. egyenlőre nem leltem az autóhoz, illetve a Maróti könyvesboltból rendeltem szervizkönyvet. (Igaz, hogy francia, de a semminél több, ez állítólag csak francia illetve olasz nyelven létezik?) Két témában kérek segítséget:
1. A kérdésem a műszerfal bal oldali Led sorával kapcsolatos. (Nem egy ("okos") embert kérdeztem már, de össze vissza hablatyolnak). A szélső sor második Led-je amely mellett egy injekciós tű szerű piktogramm van, (injektor hibajelző?) indítás után égve marad. A jelenség eseti, tehát nem fordul elő minden indítás után. Ha rövid vagy akár hosszabb járatás után a motort leállítom, és újra indítom az esetek többségében 99 százalék a Led nem gyullad fel újra.
Egyébként a motor könnyen indul, az alapjárati fordulatszám egyenletes 90 foknál 900 fordulat, gyorsításkor a motor egyenletesen húz szépen megy az autó.
Akár világít a Led akár nem, látszólag minden OK. Villamos ember vagyok és nem szeretem a piros hibajelző lámpákat. Úgy veszem észre, hogy a környékbeli szakemberek nem igazából ismerik a típust, feleslegesen pedig nem akarom költeni a pénzem.
2. A vezető oldali ajtó központi zárja nem mindig működik. A jelenség a következő: Nyitáskor akár a kulcsot (az utas oldali ajtóban) akár a riasztó távkapcsolóját használom az összes ajtó (a vezető oldali is) rendben nyílik. Ha a kulcsot használom a vezető oldalon rendszerint csak azt az egy ajtót nyitja ki a többi zárva marad. Záráskor bármit használok a vezető oldali ajtó az esetek többségében nyitva marad, kulccsal lehet bezárni (néha nehezen).
Nem tudom, hogy van e összefüggés, de a bal első ajtó kilinccsel kívül belül kicsit nehezebben nyitható mint a többi ajtó.
Tanácsot kérek, hogy hol kezdjek kutakodni. A szerelő aki a riasztót szerelte kívülről való ránézés után azt mondta, hogy ki kell cserélni a motort. Valóban?
Köszönöm a segítséget!
Németh Tibor
(2002. 02. 19.)
Először is gyári tesztműszerre kell kötni a kocsit és ha az nem jelez ki hiba kódot, akkor a teszt panel kontakthibája miatt gyullad a piktogram. Ez sajnos az olasz armadánál ismert hiba jelenség.
Nem biztos, hogy zármotort kell cserélni, elképzelhető, hogy a belső zárszerkezet kenetlensége, feszülése okozza a vezető oldali kilincs- és zárszerkezet szorulását, ezzel együtt a központi zár működési gondját. Le kell szerelni a kárpitot és átnézni a rudazatot, zárszerkezetet, majd megtisztítani és megolajozni, megzsírozni ott ahol szorul!
Tisztelt Autódoktor!
Egy korábbi másfél éves esetet találtam a portáljukon, amelyik tökéletesen ráillik a saját problémámra. A hivatkozott eset: http://totalcar.hu/autodoktor/20001026 Az itt található problémák közül a Peugeot 206-osé érint engem. Kérem, hogy amennyiben a problémával önhöz forduló személy neve, e-mail címe megvan, kérem küldje azt el részemre, mivel nálam sem tudták eddig megtalálni a probléma végső okát.
Előre is köszönöm segítségét: Tamás
(2002. 02. 19.)
Tudtommal elküldtük nyomban, amit kértél. Sikerült megoldást találni?
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.