Volvo S60 évenkénti turbócseréje
A modern motor megbízhatatlan?
Kedves Autódoki!
Édesapám vett 4évvel ezelött egy volvo s60 2.4d típusu autót magának. az autó remek és mindenki imádja, csak az a baj vele hogy eddig minden évben ki kellet cserélni a feltöltöt a motoron. Ha jól emlékszem változó geometriáju garret van rajta, ami úgyhiszem elég jónak számít. A gépet direkt azért vettük ezzel a motorral és nem a d5-el, hogy tartós legyen. Elvégre nincs "túlhúzva". Létezik hogy 60.000km alatt elhasználódjon 4turbo is. Már 1.5Mft körül tartunk szervíz számlák terén. a kérdés: minden modern diesel ennyire megbízhatatlan?
Köszönöm:
Szabolcs
Kedves Szabolcs!
Bizton állíthatom, hogy ha a turbó 60 ezer kilométert bír ki, akkor ott valami nincs rendben. Gondolom az üzemeltetési körülmények rendben vannak, megfelelő olaj van a motorban, tartós autópályatempó után nem állítjátok le azonnal az autót, és nem versenyen vesztek részt vele.
Én elvinném egy szervizbe, nézzék meg, hogy a feltöltő kenése rendben van-e, jut-e elég olaj a turbinához, illetve az elvezetése is megoldott-e, nincs valami mechanikus blokkolás az olaj útjában, egy begörbült, megtört olajcső vagy eltömődött olajjárat.
Azt is érdemes lenne megmérni, hogy a töltő megfelelő nyomást állít-e elő, nem tömítetlen a nyomócso, és a turbó állandóan 100%-on dolgozik, és még így sem elég a töltonyomás.
Valami hibának kell lennie, mert a feltöltőnek a 60 ezer kilométer dupláját is simán bírnia kell.
Üdvözlettel:
Autódoki