K-Jet vagy karburátor?
Szeretném kikérni a véleményét, hogy az autómba esedékes motorcsere után megpróbálkozzak-e a K-Jetronic beüzemelésével-e a motoron, vagy használjam a jól bevált 6.5l/100km-es fogyasztású porlasztót?
Fogyasztása, élettartama a motorra vetítve melyiknek a több?
Tisztelettel: Gergő
A kérdést két különböző szemszögből is meg kell vizsgálnunk.
1. Az autó keverékképző rendszerének átalakítását ma Magyarországon csak akkor engedik a jogszabályok, ha erre a Nemzeti Közlekedési Hatóság engedélyt adott. Ennek költsége nem kevés, tehát ebből a szempontból azt javaslom, maradjon az eredeti, karburátoros keverékképzésnél.
Azt persze tudjuk, hogy a legtöbb esetben egy egyébként kifogástalanul működő, szabályozott üzemű befecskendező tisztább üzemet eredményez, mint egy karburátor. Így az ilyen "önkéntesen környezetkímélő" átalakítások felett a műszaki vizsgán sok esetben szemet hunynak, ha az egyértelműen szakszerű, és lehetőleg típusazonos megoldásokat tartalmaz.
2. A K-Jet egy alapvetően mechanikus elven működő befecskendező rendszer. Ebből következik, hogy nélkülözi a bonyolult, esetleg nehezen diagnosztizálható, javítható elektronikus elemeket. Rendelkezik azonban több olyan alkatrészzel, amely - a mechanikus működés miatt - könnyen kopik, elhasználódik. Ezek, illetve a K-Jet rendszerhez kötődő egyéb alkatrészek javítása, cseréje, pótlása átlag felhasználó számára sokszor szinte megoldhatatlan. A repedezett csövek, kopott légmennyiségmérő és társaik utángyártásban alig elérhetőek, a gyári támogatás pedig évekkel ezelőtt megszűnt.
Persze az idősebb autókra ez sok más rendszer esetében is igaz lehet, ám ha ön jelenleg rendelkezik egy működő, gazdaságos karburátorral, azt javaslom, használja tovább. A K-Jettel kísérletezni csak akkor érdemes, ha a járművet hobbiautóként használja - mindennapos közlekedési eszköznél inkább a bevált, megbízható megoldásokat javaslom.
Üdvözlettel:
Autódoktor

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
