2011.12.14. 12:50

Tisztelt Autódoktor!

Nemrég vettem egy Opel Astra F 96 os évjáratú,1,6-os, 16 szelepes autót. Olyan problémám van, hogy nemrég teletankoltam az autót (mindig egy kútra járok) kattanásig, a szintjelzőm is mutatta, hogy tele a tank.Mentem vele városban 60 kilométert, (általában reggel hidegben indultam és kb 5-6 kilométereket mentem egyszerre) és azt láttam, hogy egy negyed tank elment. Elmentem teletankolni ismét (u.arra a kútra,kattanásig) 12 liter ment bele! Ez igencsak 20 liter/100 km! Gondoltam, most kipróbálom, mentem vele városban kb. másfél órát (jó nagy forgalom volt) 50 kilométert, és visszamentem ugyanoda tankolni, 3,5 liter ment bele. Gondoltam milyen jó hiszen nincs még 8 literes fogyasztás sem. Hazamentem a kútról(1,5 kilométerre lakom) beálltam a garázsba (fűtetlen) és reggel -5 fokban indítottam az autót. Könnyen beindult, kb. 1600-as fordulaton forgott (gondolom a hidegindító ment..). Elindultam dolgozni, majd azt figyeltem hogy a mutatóm már megint nem áll a toppon. (kb. 5 km a munkahelyem a vizhőfok, mivel min. 5 fok volt kb. 70-80 fokig ment fel.) Gondoltam, majd ha hazaérek megint megtankolom és akkor látom mi a helyzet. Így is lett, 12 kilométert mentem a tankolás óta, tankolok és csak nem áll le. 3,5 liter ment bele,12 kilométerre, ez több lenne mint 30 liter/100 km. Az lenne a kérdésem, hogy miért fogyaszthat ennyit hidegen, valami nagy baj lehet vagy csak beállítás kérdése? Meleg motorral kb. 8 litert fogyaszt városban, ami jónak tűnik, de télen nem tud felmelegedni, így akkor a gatyámat letankolhatom.

Segítségét előre is köszönöm.

Tisztelettel :
Ervin

Kedves Ervin!

Ellenőrizze, működik-e a termosztát.

Ennek legegyszerűbb módja, ha a hidegen beindított autó alsó és felső vízcsövét egy-egy kezével megfogja, és figyeli a hőmérséklet változását. Talán nem kell elmondanom, hogy mindenki nagy figyelemmel nyúljon a motortérbe, ne akadjon a keze, ruházata a ventillátor lapátjába, mert az egyszer bizony el fog kezdeni forogni. (Mechanikus hajtású és/vagy viszkokuplungos ventillátorok meg ugye indítás után rögtön...)

Normálisan működő termosztátnál az történik, hogy a motor melegedésével együtt a felső vízcső lassan melegedni kezd, az alsó pedig alig, jóval elmaradva a felsőtől. Amikor a motor eléri üzemi hőfokának alsó határát, a termosztát kinyit, és megindul a keringés a külső körben. Ilyenkor a felső cső relatíve hamar eléri azt a hőfokot, amikor már puszta kézzel fogni igen kellemetlen, az alsó pedig kis késéssel követi.

Ha az alsó cső hideg marad, vagy legalábbis jóval hűvösebb a felsőnél, a termosztát nem nyit ki, vagy nem eléggé, a motor túlmelegszik.

Ha az alső és a felső cső egyformán, vagy egymáshoz nagyon hasonlóan melegszik, a termosztát nem zár be, így az autó jóval lassabban melegszik be, a hidegüzem alatt pedig durván túlfogyaszt.

Az ön esetében valószínűleg az utóbbi a probléma, amelyet a termosztát cseréjével orvosolhat.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.