2015.02.20. 17:24

Üdv!

Nemrég vásároltam egy Volkswagen Lupo 1.4- es 2002-es évjáratú autót. A megvásárlás után egy két problémára fény derült, amikre sajnos nem tudok rájönni. Az egyik ilyen az sajnos a beázó tető. A gép targa tetővel rendelkezik ami tökéletes működik is gombnyomásra, csak éppen a tetőkárpit hátsó része csupa víz. Mi lehet a probléma? Mit kellene megnézni?

A másik igen bosszantó probléma a központi zárral van. Ha bezárom a kocsit a központi zár kattogó hangot ad igaz a kocsi zárva van, de valami dolgozik benne, és ezáltal másnapra lemeríti az akkumulátort. Talán a központi zár vezérlés vagy hol lehet a probléma?

Segítségüket előre is köszönöm! Bence

Kedves Bence!

Az autó legfontosabb része a napfénytető, nagyon helyes, hogy nyitható tetős masinát vett! A beázás helyének kiderítése kicsit bíbelődős feladat, de muszáj megcsinálni, mert a kárpit nagyon gyorsan tönkremegy a víztől, és egy ilyen ritka kivitelhez nem nagyon van elérhető alkatrész. Sajnos a vászontetős autók nem rendelkeznek a fém nyitható tetejű autókban levő vízgyűjtő tálcával, így a bejutott víz egyből az utastérbe jut. A tető élén végigmenő gumitömítést kell végignézni, ha nem végtelenített a tömítés, akkor a végeinél levő résen pont be tud slisszolni a víz. Ha nem elég rugalmas a gumi, az is tud bajt okozni.

A nyáron sokat nyitva levő tető miatt sok UV sugárzás éri a tömítést, érdemes időnként gumiápolóval bekenegetni, hogy megőrizze rugalmasságát. Ha a tetőmechanika nem zár eléggé, vagy nem szoros csukott állapotában, szintén beázáshoz vezethet. Nem sok utánállítási lehetőség van ezeken a tetőkön, de a végállások általában kis mértékben változtathatók. A legjobb szivárgás teszt a slaggal locsolós, illetve a menet közben szélzaj figyelős. Mindkettőhöz két ember szükséges.

A központi zár esetében meg kell keresni a kattogás forrását. Általában a zárakban levő mikrokapcsolók szoktak vacakolni, a gyár nem kínál külön alkatrészt csak komplett zár egységeket. Szerencsére lehet kapni utángyártott mikrokapcsolót a leggyakrabban tönkremenő darab pótlására. A kattogás megszüntetése után érdemes áramfelvételt méretni az autón, hogy az akkumulátor két hét múlva is vidáman pörgethesse az indítómotort.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu