A Ford bedobja a törülközőt

2015.06.17. 09:01

Tisztelt Autódoktor!

Egy furcsa problémája van apósom 2008-as, 1.8 TDCI motoros Ford Focus C-Max-ának (Ghia felszereltség). Sima használat mellett a motor rendben indul, megy, megáll, ahogy kell. Viszont hosszabb (>1 óra, mondjuk Budapest-Győr) autópályás tempó után (130 körüli tempó) a kuplungot kinyomva a motor egyszerűen leáll. Ilyenkor újrainditani nem lehet, csak hideginditóval, vagy kell várni némi időt (hogy lehüljön valami?) és akkor már simán is elindul. Hibakódot nem tudtak a szervizben kiolvasni, egyszerűen nem tudjuk merre kezdjük el a hiba keresést.

A szervizben a "cseréljük ki ezt, aztán ha nem jó, akkor azt is, aztán meg amazt..." tipusú hozzáállás miatt nem hagytuk, hogy nekiálljanak. Nemrég volt a tempomattal is probléma (bekapcsolt állapotban a - gombot megnyomva egyszerűen kikapcsolt és nem is lehetett utána bekapcsolni, csak motor leállitás és újrainditás után), de az most újra jó lett. Tudna segiteni, mit lenne érdemes megnézni először, mire utal ez a hibajelenség? Lehet köze a tempomat-os problémának a motor leállásához?

Tamás

Kedves Tamás!

Öröm az ürömben, hogy a hiba tapasztalható, előcsalogatható. Ez már fél siker a megoldás útján. Elsősorban azt kell kideríteni, hogy villamossági oldalon, vagy üzemanyag oldalon van rendellenesség.

Szerencsére a diagnosztikai műszernek nem csak a hibatároló olvasására van lehetősége - bevallom, csupán a tárolóval nem sokra mennénk az esetek túlnyomó részében - hanem a bejövő - kimenő jelfolyamokat is láthatjuk. Az autó tudatos elrontása után / közben - ez a hiba előhozatalát jelenti - az adatokon láthatóak a változások, melyből lehetőségünk van kirakni a hiba puzzle-t.

Sajnos a típus esetében nem kizárt a porlasztócsúcs, és nagynyomású szivattyú hiba, szerencsés esetben csak a nyomásszabályozó vacakol. Villamos oldalon pedig a tápellátás, kontakthiba, esetleg egy nyest okozhat megállást okozó problémákat. Kérem, keressen egy hozzáértő, alapos diagnosztikával foglalkozó szervizt, és talán egyből egy hosszabb út után érkezzen oda az autóval - előzetes bejelentkezés alapján - hogy a hiba egyből tapasztalható legyen.

A tempomat hibája valószínűleg nem hozható össze a motor leállásával, hacsak nem egyszerre jelentkeznek. A tempomat szintén vezérlőegység működtetésű - kezelőszervei, működése a műszeren megfigyelhetők. A célműszer a modern autójavítás kalapácsa - lassan mindenhez az szükséges.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu