A szerpentin óta nőtt a féktáv
Tisztelt Autodoktor!
Egy 2014-es új Mitsubishi Lancerom van (1.6 l). Egy hete hegyvidéken autózgattam és elég sok fékezés volt az út alatt. Mikor hazaértem észrevettem hogy gyakorlatilag tűzforró az egész fékrendszer, még talán a gumit is felmelegítette, gumiszagot is éreztem.
Azóta a fékezésnél észrevettem, hogy nagy sebességről lassítva ahogy egyre nyomom be a fékpedált, az rezegni kezd, visszarúg szakaszosan és olyan 40 km/h-ra visszalassulva plusz kopogó, dübörgő hang jelentkezik. A féktáv is mintha több lenne. Az autó nem húz el se jobbra se balra és vibráció sem jelentkezik. Ja, és 14 000 km van benne eddig.
Gaben
Kedves Gaben!
Úgy tűnik, sikerült kicsit túlterhelni/megégetni a rendszert. Sajnos a viszonylagosan kis sebesség miatt a megfelelő menetszél hiánya a fék túlzott használatával párosulva képes ilyen problémát okozni.
A hegyvidék kanyargós, és kétségkívül versenyzésre ösztönző szerpentinjein a motorfék használata javasolt - ha az autó automata váltós, akkor is van rajta ilyen funkció. Nagyon valószínű, hogy a fékbetétek megégtek/felkeményedtek - ezáltal a fékhatás is csökkenhetett.
A féktárcsák túlhevülése pedig azok vetemedését okozhatta - talán még gépműhelyben javíthatóak, legrosszabb esetben cseréjük szükséges - a betéteknél mindenképpen ez utóbbi lehetőség adódik. A megoldás kivitelezése már kicsit neccesebb: a garancia nem nagyon rendezi az ilyen gondokat, de egy próbát megér az érvényesítés. Érdemes szűkszavúan nyilatkozni az igény bejelentésekor.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu