Lehet, hogy hengerfejes?

2015.07.22. 12:43

Kedves Doki!

Olyan problémám jelentkezett a Fiat Puntomnál (1.2 benzines, 60 lovas, 2002-es kiadás), hogy sok vizet ereszt ki a kipufogón. Lehet hengerfej pakolás? Ég a csekk visszajelzö égö a müszerfalon, és a tágulási edényböl is hiányzik egy kevés hütöfolyadék.

A hütöventilátor elég hamar bekapcsol már ahogy eléri a mutató az elsö vastag szintet a müszerfalon, pedig nem is volt meleg odakint. Mondjuk a motort nem vettem észre melegedni.

Zoltán

Kedves Zoltán!

A kipuffogóból csepegő, fröcsögő víz alapjában véve nem probléma. Az égéstérben lezajló, papíron levezetett folyamatok egyik végterméke a víz. A kipuffogódobok belső korróziója is ezért következik be főleg olyan autóknál, ahol a rendszer nem képes felhevülni - kis, városi utak alatt - így a víztartalom párolgása nem következik be. Sok autógyártó kis, kalibrált furatot is elhelyez a hátsó dob palástján, így a víz egy része kislisszolhat a hátsó bejárat megkerülésével.

Ha a hűtőfolyadék égéstermék szagú - ezt a kiegyenlítő tartályban lehet érezni nem forró, de járó motornál (is) - a tömítettségi hiba nem kizárható. Ezt a gyanút a hűtőrendszer nyomásának diagnosztikájával meg lehet erősíteni, de ha zárt hűtősapkánál, hideg motornál a gumicsövek hamar megkeményednek, és a kieresztett nyomás másodperceken belül ismét felépül, kezdhet gyűjteni a megbontásos javitásra műszeres méricskélés nélkül is.

A tömítés anyagának elporladása gyakori hiba, ez sajnos az égéstérbe jutó víz, vagy a hűtőrendszerbe jutó nyomás forrása lesz. A ventillátor bekapcsolása nem feltétlenûl rendellenes, ha a rendszerben elég folyadék van, a hőgomba kapcsolásán múlik minden. Ha az autó fűtése sem kielégítő, még egy fekete pont gyűlt a hengerfej hibájára. A hibatároló kiolvasása is szükséges, hadd lássuk mit látott a vezérlőegység a motortérben.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu