P állásban ragadt a váltókar
Üdv Doki!
János vagyok, egy Volvo S40 –es (1999-es 1,8-as automata váltós) autó tulajdonosa. Tanácsot szeretnék kérni Öntől egy hiba jelenséggel kapcsolatban.
A műszerfalon ég az indításgátló és az ajtó nyitva lámpa, nem bírom kivenni parkoló állásból a váltót, a belső világításom sem ég. Az autó beindul elsőre. Hibakód olvasók nem ismerték fel a kocsit. A riasztó az autó lezárása után beriaszt szervizkulccsal kikapcsoltam de továbbra sem engedi a váltót használni.
János
Kedves János!
Valószínűleg egy nagy villamossági bogarászás elvégzése szükséges az autó esetében. Kérem, keressen a feladatra egy elszánt szakembert. Ha az autóban utólagos riasztók, indításgátlók, vagy egyéb egységek találhatóak, ezek bekötési pontjai körül érdemes kezdeni a problémát, a gyári kábelkötegek ritkábban hibáznak ekkorát. Remélhetőleg csak a gyújtáskapcsoló egyik kapcsolt köre nem működik, melynek következtében a kapcsolt tápfeszültség nem jut el létfontosságú helyekre, ez okozhatja több részegység zavarát is.
A sebességváltó gyújtás nélküli állapotban "P" állásban reteszelődik, ha a feszültségjel nem érkezik meg, a retesz mechanikusan is nyitható a következő módon:
- Fordítsa a gyújtáskulcsot az első kapcsolható állásba.
- Óvatosan nyomja meg váltókulissza-takaró jobb felső sarkán levő "SHIFTLOCK OVERRIDE" gombot, egyidejűleg a váltókaron levő fokozatválasztó gombbal, és vegye ki "P" állásból a váltókart. A procedúrát minden "P" pozíció kapcsolása után végig kell csinálni, amíg a rendszer automatikus kapcsolása nem kerül helyreállításra. Remélem segíthettem!
Gulyás Márk - www.deltamark.hu