Parajelenség a Citroënben

2016.03.22. 11:41

Kedves Doki!

Van egy 2003-as Citroën C3-as 1.1 benzines. A probléma mindig tankolás után és gyors igénybevétel után jelentkezik. Egy-két óra elteltével a motor 80-90 km/óránál, visszaesik a teljesítmény, olyan mint ha nem menne a henger rángat lassú stb. Másnap reggel az autó tökéletesen működik, a hengerek mennek, halk motor zaj, nincs rángatás csak a hiba kód világit.

Az autón történt javítások:

Üzemanyag szűrő + olajszűrő csere, olaj csere, üzemanyag befecskendező csere, gyújtógyertya csere, trafógyújtó csere, kábelek kimérése: nincs szakadás vagy rágcsáló által okozott kábelszakadás. A számítógépes ellenőrzés során a nem mutat hibát sem a lambda szondáknál sem a motorban. A vezérlő egység van már csak vissza, de egy ismerősöm azt mondta, ha az meghibásodik nem egy vagy két henger nem megy, hanem el sem indul az autó.

Szilveszter.

Kedves Szilveszter!

A vezérlőegység cseréjével várjanak még, ha lehet: megrendíthetetlen bizonyítékok nélkül nagy a pad alá kerülés esélye. A világító hibalámpa a legtöbb esetben regisztrált hibát jelez, ennek érdemes utánajárni. Ha OBD olvasós módszerrel dolgoztak, a siker nem garantált.

A motort teljes egészében vizsgálni tudó eszközzel a fedélzeten a hiba jelentkezésekor végzett menetteszt is nagyot tolna az ügyön a probléma megoldása felé. Nagyon sok minden cserére került, köztük több tipikus hibát okozó alkatrész is, ennyi hiba jelentkezéséhez egy emberöltő is kevés. Kérem, keressen egy megfelelő diagnosztikai készülékkel rendelkező szervizt, hogy a nyomozást gyors hibamegoldás és egy vidáman guruló C3 követhesse.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu