Dől a hideg az Avensisbe

2016.05.09. 13:22

Kedves Autódoki!

Van egy 2000-es évjáratú 1.8-as vvti (faceliftes) Avensisem már 2 éve és az egyik hibája(?) már az őrületbe kerget. Ha a szellőzés az ablakra vagy az ablakra/lábra állásban van, akkor a középső szellőzőkből (rádió fölött) dől a hideg. A rostélyok le vannak zárva és a fűtés hőfoka a maximumon van. Ez télen rendkívül zavaró, mert az autóban így sosincs meleg és kesztyűben kell vezetnem.

Ha átállítom a szellőzést úgy, hogy a középre fújjon, akkor jön meleg a középső szellőzőkből, de cserébe párásodni kezd az ablak. Bekapcsoltam a belső levegő keringtetést is, de nem oldotta meg a helyzetet. Fórumozgatás után sem lettem okosabb, mert valaki szerint "ez ilyen, így tervezték", valaki meg észre sem veszi. Mindenképp szeretnék kultúrált megoldást találni, mert nem olyan rossz autó ez, de ha így marad, akkor a következő télig mennie kell.

Richárd

Kedves Richárd!

Számos modell készül úgy - a régebbi Opelek között több példa is van - hogy a középső rostélyok hidegebbet fújnak szándékosan, mint az a megadott hőfok alapján elvárható lenne: ez a fázósabbaknak - én is ide tartozom - nagyon zavaró lehet, és a tartós megoldás ilyenkor a rendszer kis mértékű átalakítása szokott lenni: én is addig hekkeltem az egykori, öreg Vectrám műszerfala alatt, amíg arcpirító forróságot nem varázsoltam a középső rácsokra is - nehogymár' a nyúl vigye alapon.

Az ön esetében azért gondolom mégis, hogy nem gyárilag meghatározott levegő keverésről van szó, mert ha a szellőzés iránya egyértelműen nem a felsőtestre irányul, akkor a középső rácsoknak nem szabadna működniük. Az Avensisban nagy valószínűséggel villanymotoros beavatkozók kerültek alkalmazásra a belső fuvallatok irányítása céljából, érdemes itt vizsgálódni, kapcsolgatni, megfigyelni. Az autó nem fiatal, valószínűleg célműszer használata nem lesz könnyű ebben az esetben, pedig a villanymotorok külön-külön megműködtetése jól jönne.

Ha mégis bowdenes kialakításról van szó az autója fedélzetén, a szétszedés nem úszható meg, a mozgató tárcsák összehangolásának eltérése esetén könnyen előfordulhat a rosszkor elzáró/nyitva maradó légterelő flapni esete. Sajnos a javítás legtöbb alkalommal látványos szétszedéssel jár, mert a fűtésbox az egyik első fődarab ami az autó gyártása során az utastérbe kerül, van fölötte rendesen cucc. Mégis érdemes fokozatosan haladni: a rádió, a kesztyűtartó, és a pedálburkolatok eltávolítása után van, hogy a rendszerelemek hozzáférhetőek lesznek.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu