Hibalámpa kezelése legyintéssel
Üdv doki!
A családban van egy 2015-ben vásárolt Honda CR-V 1.6 I-DTEC dízel személygépkocsi. Folyamatosan szervizelt kb. 60 000 km-el, amely a megvásárlás óta állandóan Check Engine kódot jelez. A szerviz kitörli a kódot, pl. olajcserekor, vagy épp ha arra járunk, azonban az akár már a hazafele vezető úton újra jelentkezik. Többször jeleztük a szerviz fele, írásban is a nemtetszésünket, kérve a hiba orvoslását, azonban ők egy gyári szoftverfrissítés jövőbeni kiadására és installálására hivatkozva türelmünket kérték.
Jeleztük, hogy nem normális figyelmeztető motorelektronikai kijelzéssel járni, hisz egy valós komolyabb hiba esetén is hanyagolva lesz a szervizbe való megjelenés, de ők biztosítottak, hogy nem hagynak cserben semmilyen esetben. A gépjármű egyébként heti rendszerességgel kb 160 km oda + 160 vissza utat tesz meg Budapestre, így a DPF elkormolódás veszélye nem áll fenn.
Gondolom ezt egyébként a szerviz is látta, illetve diagnosztizálta. Mindemellett azt olvastam az interneten, hogy a hiba oka oxigén szenzor, nem megfelelően záródó tankfedél, vagy katalizátor hiba lehet. Kérem szíves tanácsát hogy kellene eljárnom a hivatalos márka szervizzel szemben, illetve kihez kellene fordulnom, mivel a hibajelenség már két éve fennáll.
Zoli
Kedves Zoli!
Ha az egyik boltban elfogyott a zsemle, ugorjon be egy másikba. Azt javasolom, hogy próbáljon meg egy másik Honda szervizben segítséget kérni, de akár egy márkafüggetlen szerviz is a segítségére lehet.
A diagnosztika elvégzését általában egy munkalappal szokták igazolni, melyből egy példányt az ügyfél is kap, így feketén-fehéren látható, mi okozta a visszajelző felkapcsolását. Ez azért is jól jön, mert az információt egy másik szerviz is felhasználhatja ha arra szükség van: az előzmények nagyon fontosak egy-egy trükkösebb probléma felgöngyölítése során.
A márkaszervizekre nagy szükség van, jó szakmai felkészültségük nem kérdés, de mint minden más területen, itt is akad jobban és kevésbé felkészült csapat. Ne hagyja magát, a gyakran felkapcsolódó hibalámpa nem jó ómen, főleg egy dízel esetében: sokszor a tárolt hiba esetén a részecskeszűrő-regeneráció nem megy végbe, ami hosszabb távon még bajt is okozhat.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu