Füst árad a motortérből
Üdv autódoktor!
Adott egy 2008 as VW Golf V, 2.0 TDI motorral (BMM motorkóddal) és DSG váltóval. Tavaly nyáron érkezett hozzám. Azóta cserélve lett minden szűrő és folyadék, vezérlés, termosztát, váltóolaj, illetve az üzemanyag tartályban lévő pumpa. A kocsi 2x állt meg alattam, a második leállásnál jutottunk arra, hogy a tartályban lévő pumpa a ludas. Azóta van egy elég érdekes hiba, amire sokan mondtak már sok mindent, ezért is írok önnek.
A probléma a következő: vezetek kb 350-400 km-t, nem egyhuzamban, hanem össze vissza. Van, hogy 3 hét alatt gyűlik össze ennyi, ekkor megváltozik a kocsi hangja, mélyebb lesz, a váltóm nem 2000-es fordulatszámnál kapcsol fel, hanem 2300 körül és vissza is hamarabb vált. Érződik a kocsin, hogy nehezebben megy.
Ezzel egy időben füst jelenik meg a motortérben a motor és az utastér között, a turbó és váltó környékén, ez a probléma fennáll kb 15-20 km ig. Próbáltam m ár azt is, hogy leálltam a kocsival és pár órát hagytam pihenni, de újraindulás után még mindig fennállt a probléma. Ha levezettem vele azt a 15-20 km-t, akkor minden visszaáll a normális állapotba. Az autó semmilyen hibajelzést nem ad se a műszerfalra, se a számítógépbe nem ír be hibakódot. És ez ismétlődik ciklikusan 350-400 km-ként. Nézték már többször is diagnosztikával, semmit nem találtak.
Kérdésem, hogy a mesém elején említett 2 leállásnál történhetett-e valami ami miatt ezt csinálja a kocsi illetve, hogy önnek mi a véleménye, hol lehet a probléma? Csaba
Kedves Csaba!
Egy célműszerrel pontosan kiolvasható többek között a részecskeszűrő regenerálásainak ciklusa, ami a leírt mérsékelt használat alapján simán bekövetkezhet a megadott távolságok után.
A szűrő regenerálódása járhat többletfogyasztással, megemelkedett hőmérséklettel, szagokkal és a villamos fogyasztók "titkos" bekapcsolása is bevált módszer több gyártónál is.
A motortér-füst természetesen nem normális velejárója a folyamatnak, az utastérbe pedig végképp nem juthat be égéstermék - erre a tolatáskor automatikusan bekapcsoló belső keringtetés remek módszernek bizonyul - igaz, ez csak a cső végén jelenlévő gázokat hivatott kint tartani.
A motortéri füst minden bizonnyal hagyott nyomot: ha tömítettségi gond van, akkor kormos lerakódást, ha egy burkolat/csatlakozó olvadt meg forró alkatrészekhez érve, akkor pedig az lesz az árulkodó.
A motortéri vizsgálódás itt alapfeltétel. Ha nulla a látható nyom, akkor vagy egy tesztkörös vizsgálódás javasolt - a megadott távolsághoz közeli tartományban - vagy egy statikusan elvégezhető kényszer–regenerálás adhat irányt a javításnak. Ez utóbbi nem túl barátságos a motorra nézve, de ha máshogy nem, hát így kell kizökkenni a várakozó álláspontról.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu