Tempomat utólag
Kedves Autódoktor!
Szeretnék érdeklődni, hogy Ford Focus MK1-es 1.6-os autómba (2000 évben gyártott, 1,6i Ghia, benzines) amennyiben gyári tempomatot szeretnék szerelni, az kíván e valamilyen engedélyezést, beleköthetnek e a műszaki vizsgán? Információim szerint a benzines MK1-esek esetében sajnos az 1.6-osok nem kaptak tempomatot, csak a nagyobb motorral szereltek.
Viszont a Ghia felszereltségű autókban az utastérben az összes kábel és csatlakozó megtalálható, csak a megfelelő alkatrészeket kell "beültetni" a helyükre (kormánykapcsolók, pedálkapcsolók). A motortérben a pillangószelepen kell a tempomat bowden felfogatását "megoldani", és a mozgatáshoz szükséges szervot felszerelni a helyére, így elvileg már használható is a tempomat.
Zoltán
Kedves Zoltán!
A tempomat beépítése után nem szükséges semmilyen engedélyeztetés és a vizsgán sem fognak kérdezősködni az utólag beépített kezelőszerv és a jövevény motortéri komponensek felől.
Számos utólagos tempomat beépítést végeztünk, mindegyik komplett, utólagos rendszerként került az autókba. A gyári cuccok beépítése sok esetben a szoftveres illesztésen bukik el, a hardveres telepítés valóban nem szokott vészes lenni, de az életre keltés legtöbbször gyári gépet igényel.

Az újabb autókban a motorvezérlő alapból képes a tempomat funkcióra (majdnem minden komponens adott a rendszer működéséhez, pl. E-gas, kuplung-kapcsoló) valóban javarészt a kezelőt kell beépíteni és a szoftveren néhány gombnyomásnyit módosítani és már működik is. Ebben az esetben a költségek még a gyári beavatkozás esetén sem egetrengetőek (ha nem kell modulokat is cserélgetni - lásd pl. néhány PSA modell).
Ez az első Focus esetében szerintem még nem így van. Az első generációs Focusból én még tempomattal rendelkezőt nem is láttam - igaz, nem vagyok egy Focus-fan - de a bontott készlet beszerzése a megfelelő felszereltségű donoron múlik.
Ha újonnan kellene megvásárolni a gyári komponenseket, az tuti húzós összeget igényelne - már, ha lehet még kapni őket. A napokban lett volna szükségünk egy Focus 2 kábelkötegre - 10 éves autó - és egy diszkrét cöccögés és fejrázás volt a Ford válasza a rendelésre - már nem szállítható. Azonban fel a fejjel, az utólagos tempomatok piaca aktív, nagyságrendileg százezer Forintért megvásárolható a munkára kész csomag kapcsolóstól, kezelőstől, kábelkötegestől celofános dobozban. Azonban inkább a villanymotoros kivitelt javasolom a vákuumos helyett: kisebb helyet foglal és nem kell a motor szívórendszerével babrálni. Kényelemben és fogyasztásban is sokat számít az automata sebességtartás, érdemes rá áldozni. Ha többet olvasna az utólagos extrák beszereléséről, ide kattintva olvashatja egy korábbi cikkünket a témában.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu
Extrát utólag: olcsóbb mint gyárilag kérni?
Az utángyárott extrák beépítése nyilvánvalóan olcsóbb, de hogyan kerülhet eredeti gyári tempomat, radar vagy ülésfűtés a kocsiba?

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
