Bubis a víz, párás a kabin
Üdv!
Jármű: Opel Astra G 1.8 benzin (1998).
Panasz: Fűtőradiátor hiba esetén a kiegyenlítő tartályba vissza-buborékozhat? 2-3 nap alatt eltűnt a fagyálló. Azért nem gondolom, hogy hengerfejes mert nincs teljesítmény csökkenés. Utastér is párásodik.
MT.
Kedves MT!
Egy radiátor lehet lyukas - ekkor folyik a hűtőfolyadék az utastérben és erős párásodás tapasztalható a jellegzetes, édeskés illat kíséretében. Vagy lehet részlegesen/teljesen eldugult is - ekkor minden hibátlanul működik, csak a fűtés intenzitása lesz elégtelen.
Továbbá az egyik klasszikus hengerfej-hiba az is, ha az égéstérből származó gázok levegővel töltik meg a rendszert, amely a legmagasabb ponton levő fűtőradiátorban gyűlik össze, így az a folyékony hűtőközeg bejutása nélkül nem fog fűteni.
A radiátor tönkremenetele is származhat hengerfej-problémából: a túlnyomás és a hordalék is lassan, de biztosan végez a lamellás, csövecskés, kéttenyérnyi alkatrésszel. A teljesítmény csökkenése nem minden esetben jelentkezik ha a blokk és a hengerfej között tömítettlenség tapasztalható. Érdemes egy hűtőrendszer működési-nyomás tesztet csináltatni, abból sok mindenre fény derülhet.
Az utastér párásodása jelentkezhet akkor is, ha a kesztyűtartó mögötti belső-cirkuláció állítómotorja/mechanikája tönkremegy. Ekkor a gomb ugyanúgy reagál a kapcsolásra, de a kis ajtócska stabil pozícióban - sok esetben zárva - marad. A hűtőrendszer tüzetes ellenőrzése szükséges, számos ponton léphet fel szivárgás, amely folyadékvesztéshez vezethet (vízpumpa, hűtő, termosztát, csőcsatik, stb). A hagyományos, gyújtógyertya-ellenőrzés is árulkodik, ha az égéstérben a hűtőfolyadék is előfordul.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu