Olajban futó vezérműszíj cseréje
Üdv Doki,
Ford Focus 2015 1.0 turbó a lovam néhány hete. Vezetett szervizkönyv, első gazda, tényleg megkímélt, visszanézhetően 120 ezer kilométer. Az előző is Focus volt, maradtam a márkánál. A réginél 160 000 kilométer volt a vezérlés ciklusa, amit a szerelőm 140 000 körül el is végzett. Ennél az újabb technikánál mi a javaslat? Amúgy szerethető a verda, a hangját még szokni kell.
Zsombi
Kedves Zsombi,
Ha anno utaztál kétütemű Wartburgban, ismerős lehet a motorhang: a háromhengeresség leginkább gyorsítás közben nagyon hozza a párhuzamot. Viszont menetteljesítményben, emisszióban, fogyasztásban, biztonságban három univerzummal előrébb vagyunk az öreg füstölőtől. Tartósságban... hát, azt majd húsz év múlva meglátjuk. Fantasztikusak ezek a túlhúzott mini motorok, de folyamatosan az elefánt/hörcsög hasonlat ugrik be, ha rájuk gondolok. Itt az elefánt az öreg 2.0 szívó 115 lóval, és a hörcsög a kis 1.0 ugyanakkora teljesítménnyel, de akár még nagyobb nyomatékkal.
Az M1DD motor vezérlése szíjas - a séma nagyon hajaz a régi 1,6 vezérlésére. Azonban itt a fejlődés jegyében a motor benyelte a szíjhajtást: a vezérműszíj olajban fut, hasonlóan a vezérműláncos motorokhoz. A vezérlés karbantartási ciklusa 240.000 kilométer vagy 120 hónap. Viszont nem nagyon érdemes megvárni az előbbi távolság/idő ciklusok lejártát. A többi olajban futó szíjas vezérléshez hasonlóan a Ford esetében is ott a kockázat, miszerint a szíj kopadéka az olajteknőbe jut, ahonnan az olajszivattyú felszívókosarába kerül, ahol sajnos olajnyomással kapcsolatos problémákat okozhat. Érdemes 150 000 kilométer körül belenézni az olajteknőbe, és kitakarítani a felszívókosarat. De a tuti nyugodtság érdekében inkább jobb ekkor túlesni a vezérlés karbantartásán is (gyári minőségű anyagokkal), így sokáig lehet még ízlelgetni az öreg W353 tónusát gyorsítás közben.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu