Olaj-, szűrő-, hűtőfolyadék- és gyertyacsere óta nem indul a Jazz
Tisztelt Autódoktor!
Vásároltam egy második Honda Jazz-t a háztartásomba. (2011 1.4 benzin, 5seb L13Z1) Minden olajat, szűrőt, hűtőfolyadékot cseréltem. És persze gyertyákat és üzemanyag-szivattyú szűrőt is.
Természetesen, az autó azóta nem indul...
A legutóbb amikor üzemanyag szűrőt cseréltem az előző Jazz-en, a "tehetetlenségi érzékelő, inercia(?)" kapcsolója szivatott napokig. Egy fórum társ segített ki, (nem tudom leírhatom-e a nevét és örülne-e neki) és írta meg, hogy azt ellenőrizzem le. Az volt a ludas, utána azonnal indult.
Most elsőnek azt ellenőriztem, sőt azóta többször is, de az rendben van.
Biztosítékok szemrevételezéssel és multiméterrel is ellenőrizve. Mind jó.
Az üzemanyag pumpa nyom üzemanyagot. Ellenőrizve, (palackba csekkolva) és gyújtáskor feltölti a rendszert. Hallani és látható is mert a palackba kinyom üzemanyagot. Az üzemanyag relé, hallhatóan kattan gyújtáskor és érezhető is, mert éreztem az újaimmal.
Féktisztítót fújtam a légszűrőházba, az autó azonnal indult, kb 5 másodpercig járt, majd leállt. Tehát ha jól gondolom, szikra van, és az immobilizer is oké.
Kínomban már átraktam az üzemanyag pumpát a régebbi Jazz-ből, ami azóta is szuperül működik mióta visszanyomtam a borulásérzékelőt, tehát az üzemanyagnyomásnak jónak kellett lennie, de azzal a pumpával sem indult. Kiolvastam a komputert is egy OBD II/EOBD/JOBD+CAN olvasóval. (MS309Pro).. Nincs hibakód tárolva, nincs hibakód a scanner szerint.
Még egy dolog.. lehet összefügg az indítási gonddal. Az autó ha kinyitottam a távirányítóval, vagy a kulcsot beraktam a gyújtáskapcsolóba, anélkül, hogy gyújtásra tettem volna, felkapcsolta a műszerfal világítást. Na, ez se működik egy ideje, de nem emlékszem, hogy mióta.. Az biztos, hogy amikor elkezdtem a szervizt az autón, akkor még működött... Feladtam.... Nincs több ötletem.. 6 napja áll az autó, miközben mindent rendbe szedtem rajta.. Angliában élek, nem mennék szervizbe ha nem muszáj. Nem is a pénz miatt, hanem mert az autó hibátlan, leszámítva, hogy nem indul... :D
Ma már kínomban mobil szerelőket hívogattam, hogy jöjjenek és csináljanak vele valamit.. 3-ból, egy jött volna el.. Jövő hét végén.... Bármilyen ötletet nagyon megköszönök!
A segítségét előre is köszönve: Szunyogh Attila
Kedves Attila!
Ha adott volt egy hibátlanul működő jármű, amely az említett beavatkozások óta nem működik, vissza kell térni az elvégzett feladatok síkjára és ha kell duplán lecsekkolni mindent, hiszen a hibát a beavatkozást végző személy vitte be a rendszerbe valószínűleg. Egy szerviz is ezt a folyamatot végezné el elsőnek, csak immár gyorsan guruló forintokért. Ahogy az Ifjú Mormoták Kézikönyvében is olvasható: "Semmit sem szabad túlszerelni". Minden plusz megbontással csak további hibalehetőség került a rendszerbe.
Öt órai - vagy korábbi - teát a kézbe, szemeket a nyugtató zöld gyepre, majd a Hondára. Meg kell legyen az a hibás mozzanat a géptető alatt. Ha nincs meg, a jövő hét végéig van egy másik Jazz raktáron szerencsére. Azon most nem ér olajcserét csinálni addig. Mi is jártunk már úgy, hogy egy motor összerakása közben egy csatlakozó nem csattant fel a helyére, hosszú órás cumirollerre téve ezzel a műhely személyzetét. S*it happens. Fel a fejjel!
Gulyás Márk - www.deltamark.hu