Trabantok és környezetvédelmi határértékek
Tisztelt Autójogász!
Olvastam a kétütemű járművekre vonatkozó környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről szóló jogszabály módosítást, mely szerint a szénhidrogén (CH) kibocsátási határértéket 2020. december 31-éig teljesítettnek kell tekinteni a 2004. július 15-ét megelőzően tulajdonba került kétütemű járművek esetében. Kérdésem az volna, hogy mi lesz a sorsuk azon kétütemű járműveknek, melyek 2004. július 15-ét követően kerültek tulajdonba? Katalizátorról nem tesz említést a jogszabály!? Hogyan lehet teljesíteni a szigorított határértéket?
Köszönettel:
B. Endre
Tisztelt B. Endre!
A 2004. június 15-ét követően tulajdonba került kétütemű autókra a kedvezmény nem vonatkozik, tehát azoknak nem 2020-tól, hanem már most teljesíteni kell a CH határérték követelményt. A jogszabály egy szó említést sem tesz a katalizátorról, abban csak a környezetvédelmi követelmények szerepelnek számszerűsítve. A műszaki szakemberek szokták hozzátenni ehhez a témához, hogy a kétüteműek csak katalizátorral tudják ideig-óráig teljesíteni a környezetvédelmi követelményeket, aztán a katalizátor is cserére szorul, hogy ez tartósan így legyen.
Tisztelettel:
Dr. Koszoru István