Suzuki Vitara: magas a 2,5 bar keréknyomás?
A kívánatosnál magasabb nyomás nehezebben irányíthatóvá teheti az autót.
Tisztelt Gumidoktor!
Cégünknek Suzuki Vitarája van, nemrég egy viszonylag laza kátyúkikerülési műveletnél (kb. 90-100 km/h sebességnél) az autó kisodródott. Ellenőrizve a guminyomást az esemény után, a műszer 2,5 bart mutatott, bár ez a meleg érték volt, nekem kicsit soknak tűnik az autóra címkézett (előírt) 1,6 bar helyett. Az abroncs maga láthatólag szinte be sem lapul, nagyon kis felületen érintkezik a talajjal. Lehetett ez az oka a kicsúszásnak?
Műszakisunk szerint ez a 2,3-2,35 baros hideg érték teljesen normális, mivel az autón nem a gyári, hanem terepi (nem a legdurvább) gumik vannak.
Nehezen hiszem, hogy emiatt csaknem 50%-kal kell növelni az értéket....
Tisztelt Címzett!
A kívánatosnál magasabb nyomás valóban nehezebben irányíthatóvá teheti az autót, pláne hirtelen manőverek esetén. Amennyiben nem a gyári, de a gyári mérettel megegyező (fél)terepes abroncsok vannak az autón, a gyárilag megadott nyomásértékek az irányadók. Ezek mindig elindulás előtti, hideg állapotra vonatkoznak. Ha hidegen 1,6 bar az előírás, még felmelegedett állapotban is valóban sok a 2,5 bar.
Összegezve: könnyen elképzelhető, hogy a túl magas guminyomás - ha nem is fő okozóként - de közrejátszott e sajnálatos megcsúszásnál.
Üdv:
Gumidoki