Kidobjam vagy javítsam?
Tisztelt Gumidoktor,
Tavasszal használtan vett autóhoz kaptam használt téli gumi szettet is, de most ősszel észrevettem hogy az egyiknek az oldalfalán (középmagasságban, tehát félúton a futófelület és a peremhuzalkarika között) egy sérülés van, kb olyan mintha egy késsel elkezdtem volna meghámozni, tehát egy kb 4-5 cm2-es gumi részt fel lehetett hajtani az oldalfalon. Elvittem egy helyre ahol azt mondták hogy vulkanizálással javítható, mert felhajtották azt a részt, és megállapították hogy a kordszálak nem sérültek. Látszólag szépen megcsinálták, belül van egy tapasz is. Ezek után amikor egy másik helyen fel akartam tetetni az autóra, azt mondták hogy ők ezt nem rakják föl, mert ez így kuka (lehet hogy csak el akartak nekem adni két újat merthogy párba cseréljük). Máshol azt mondták hogy fel lehet rakni, kidurranni nem fog, max lassan enged és akkor tényleg kuka, de durrdefektes baleset nem lesz. Megint máshol azt mondták hogy ezt inkább hátulra tegyük föl, mert hogy ott nem deformálódik mint a kormányzott kerék alatt, hanem hátul mindig rendesen fekszik az úton. Náluk föl is tetettem, de mire eljutott a gumi az autóig a szerelő meg a centrírozó gépen keresztül, végül előre került, mert nem különösebben figyeltek oda (tavasszal pedig nem jelölték meg őket hogy melyik hol volt, és a kopásból sem derült ki, és felnit meg csak én vettem most alá, szóval a fékpormennyiségből se lehetett következtetni). Szóvá tettem, erre az volt a szöveg hogy jobb is elöl, mert ha leenged, a kormányzott keréknél kevésbé balesetveszélyes, mert nem lesz irányíthatatlan az autó. Amúgy nagyon profi gumis cég. Elhangzott még egy ilyen is hogy igazából peres gumit nem is lenne szabad vulkanizálni (225/45R17 Primacy Alpin PA3-as), meg olyan is h H sebességindexű kereket se. Meg egy olyan is hogy a vulkanizált abroncsnak igazából van sebességhatára is, és 130-140-nél többel ne akarjak vele menni. Mi az igazság a vulkanizálás körül? Tényleg halott ügy és inkább vegyek helyette abroncsot? Vagy teljes értékű abroncsként használhatom? Vagy van benne kompromisszum?
Köszönöm, Umbi
Kedves Umbi,
Nagyon egyszerű és rövid válaszom van. Személyabroncsot oldalfalon javítani tilos!
Javítani ilyet csak a futófelületen szabad, de azt sem minden esetben és csak bizonyos korlátozásokkal. No meg persze megfelelő technológiával. A leírtak alapján sajnos az Ön abroncsa valóban lecserélendő, majd kidobandó.
Üdv,
Gumidoki

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
