Fontos-e a terhelési index?

2014.11.14. 10:43

Tisztelt Gumidoktor!

Idén tavasszal vettem egy 2004 év végi, faceliftes, 1.9 PDTDI 115 Le-s Volkswagen Sharant. Az autón teljesen új Michelin Energy 205/55 R 16 91V típusú gumik voltak. A gyári ajánlás szerint 98-as terhelési indexű gumi kellene rá. Ki kell-e cserélnem a kb. 5000 km-t futott, szinte új Michelin gumit, vagy használhatom ezzel a típusú gumival, különös tekintettel a terhelési indexre. Többnyire két kisgyermek és 2 felnőtt utazik vele, de alkalmanként 7 személlyel, telepakolva is használjuk.

Válaszát előre is köszönöm.

Egy emberdoktor

Kedves emberdoktor,

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy csak a fizikai méretét nézik az abroncsnak, pedig a sebesség- és terhelési index legalább olyan fontos paraméter. A Sharan méreteihez és össztömegéhez képest viszonylag kis méretű kerekeken fut, ezért a gumiknak a gyári homologizáció szerint XL-esnek, azaz emelt terhelhetőségűnek kell lennie.

Olyan ez, mintha egy autón csak 160 km/h-ig hitelesített gumi van, de néha megyek vele 180-nal... A biztonság a tét, ami nem játék. Én bizony az ön helyében lecserélném minden szempontból az autóra való gumikra a jelenlegieket. Ha tényleg újszerűek, jó áron el lehet őket adni még, így a matek része sem olyan elviselhetetlen a tranzakciónak.

Üdv, Gumidoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.