Garancia a guminál
Sziasztok!
Idén áprilisban vettem egy szett teljesen új nyári gumit. Most ősszel a téli gumi cserénél derült ki, hogy az egyik gumi meg van sérülve. A futófelület sérült egészen a textilig. Nehéz laikusként eldöntenem, mi történhetett vele. Mivel nem volt olcsó, mindenképpen szeretném megreklamálni. A cég, ahol vásároltam, saját emberével akarja az ügyet elbírálni.
Ha elutasításra kerül, de úgy gondolom jogos a reklamációm, akkor mit tehetek?
Hova lehet fordulni?
Kedves Levélíró,
Amennyiben az adott abroncsmárka hazai importőre egy gumikereskedő cég, a reklamációs ügyeket is saját berkeken belül intézik (Pl. Abroncs Kereskedőház - Falken, Toyo, Kumho, vagy Marso - Nokian).
Más a helyzet, ha van a kérdéses márkának hazai vezérképviselete (pl. Michelin, Conti, Pirelli stb.), mivel ilyen esetben ők jogosultak a termékeik bevizsgálására és véleményezésére.
Ha nem elégedett a reklamációs bevizsgálás eredményével, magánszemélyként a Fogyasztóvédelmi Hatóság műszaki osztályához fordulhat jogorvoslatért némi eljárási költség ellenében.
Üdv, Gumidoki