Hosszútávon rosszabb a négyévszakos?
Kedves Gumidoki!
Rendszeresen olvasom a rovatot és többször belefutottam ebbe a kijelentésbe: "Ha - mondjuk - 30 ezret fut, az már sok autópályázást és hosszabb utakat feltételez, amire már az egész éves abroncsok csak nagyon korlátozottan, de leginkább nem alkalmasak."
6,5 éve járok akkor újonnan vásárolt autómmal, igaz nem túl nagy teljesítményű (1,5 dci) de évente épp 30 ezret megyek vele kb. Végig négy évszakossal tettem ezt (Cross Climate), főleg pályán és városban, de soha egyszer sem tapasztaltam, hogy ez bármilyen kompromisszummal járna (pl. télen a budai hegyeket is járva, vagy nyáron a 50+ fokos olaszországi autópályán sem).
Az első szettet 3 évesen 90 ezer futott kilométer után cseréltem, a mostaniban van 80 ezer és még mindig hibátlan. Szóval ez a kijelentés az én esetemben abszolút nem állja meg a helyét, és több kollégám ismerősöm van, aki ugyanígy használja az autóját, nem egyedi a példám tehát.
Szóval a kérdésem, hogy ezt valójában Ön mint szakember miért gondolja így? Köszönettel, Szabolcs.
Kedves Szabolcs!
Örülök, hogy tapasztalatát megosztotta velünk!
A dolog magyarázata pedig az, hogy aki általában négyévszakos abroncsokra vált, az évekre szeretné elkerülni a gumisműhelyeket, pláne az abroncsvásárlást. A tapasztalatok és mérések szerint pedig a legoptimálisabb kifutása akkor van egy allseason gumiszettnek, ha nem mennek vele sokat és azt sem nagyobb tempóval. A kettő egyébként nyilván összefügg, ha belegondol, hiszen aki főleg városban autózik, általában nem is tud 30 ezret menni egy év alatt. A fékút is jelentősen hosszabb lehet a szóban forgó gumikkal nagy sebességnél, pláne kánikulában. Ennek ellenére természetesen nem tilos ilyen abroncsokkal autópályázni, de tény, hogy a kopást is intenzívebbé teszi az ilyen jellegű felhasználás.
Az, hogy ön gond nélkül megy 30 ezret négyévszakosokon egy évben, teljesen hihető. De mennyi ideig használ egy szettet..? Nyilván nem 5-6 évig.
A kérdés pedig különösen annak tükrében érdekes, hogy egy M+S és három-hegycsúcs-hópihe szimbólummal ellátott négyévszakos abroncs csak akkor értékelhető télen az "évszaknak megfelelő" mintázatként, ha a profilmélysége 4 mm feletti. Az osztrák hatóság például, vagy egy káresemény bekövetkeztekor a biztosító szakembere árgus szemekkel figyel erre is, holott sokan nem is tudnak róla. Ön előtt ismert volt eddig ez a tény?
Az utóbbi évek enyhe telei közepette kicsit ellankadt a figyelmünk; sokan nyári gumival járnak egész évben (pedig a padláson ott figyel a téli szett), mert ugye, ahogy mondani szokták: "ameddig nincs baj, addig nincs baj". Ám néha bizony bekövetkezhet; eshet akár térdig érő hó három óra alatt, akkor pedig egy 2 milliméteres allseason abroncs mit sem ér, pláne egy nyári.
Üdv, Gumidoki

Az oldalról ajánljuk
- Szerelem
Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.
Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Hírek
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.
- Hírek
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.
- Hírek
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Hírek
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
A harmadik hely a Mercedesé lett.
- Nepperűző
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Közélet
Kétmillióért vonzó taposóaknát, vagy sokat futott biztonságot? Esetleg kis-Volvót? – Murvaélet #4
Kétmillióval a zsebben kerestük a tökéletes használt autót, de nem volt minden darab kegyes hozzánk.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Szerelem
Mélymerülés a legkirályabb Nissan Skyline-ok tengerébenNagyon menő Skyline-ok – Első rész
A 700 millióstól kezdve, a világverőn át, egészen a legritkább rendszámos darabig. Szuperérdekes Skyline-ok következnek.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Piastrié a pole Kínában, a sprintfutamot Hamilton nyerte
Hamiltonnak megvan az első győzelme a Ferrarival, és Piastri is behúzta az F1-es karrierje első pole-pozícióját.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
