Nagyobb tempónál remegett az autó. Új gumit vetetett rá a szerviz, de nem javult

2024.10.27. 06:11

Kedves Gumidoki!

Adva van egy 2021-es évjáratú, 35e km-t futott VW Touran, első tulajdonos, törésmentes. A jelenség az, hogy 130 km körül elkezd rázni, 150 km-nél már nagyon rázni az autó középkonzolja. Nem lehet aprót tartani benne. Első centír megvolt, változatlan a helyzet. Elvittem a komolyabb, Hunteres centrírozásra is, a helyzet talán minimálisat, de tényleg minimálisat javult.

Ilyenkor hogyan tovább? Merre induljak? Köszönöm, Gergő

Kedves Gergő!

Ha a hunteres vizsgálat nem mutatott hibát a kerekeken, akkor a rázkódás oka másban keresendő. Nagyon sok dolog van még, ami menet közben vibrációt okozhat; a fékek, csapágyak, szilentek, de akár a hajtáslánc elemei (pl. kardán, féltengely stb.) is.

De amúgy a Hunter sem mindenható, azt sem szűri ki, ha pl. a kelleténél nagyobb középfuratú felni van az autón, ami nem központosul, így nagyobb tempónál berázza az autót. Márpedig a tehermentesítő hiánya nagyon sok autónál okoz ilyen jellegű gondot.

Tovább kell keresni a rázkódás eredetét! Üdv, Gumidoki

Kedves Gumidoki!

A történet folytatódik. Miután a szakszerviz kétszer átnézte az autót, az a meglátása, hogy a gumi a bajságos, az autónak nincs baja Következésképpen lecseréltem mind a négy gumit.

Az újak: Uniroyal rainexpert 5 205/60 r16 96w XL 2 db 3823 DOT számú, 2 db 0324 DOT számú.

Tudtommal ezek mind minőségileg mind teljesítményileg jók a Touranra. Márciusban lettek felrakva, centrírozva ahogy kell. Augusztusban már újra kellett centrírozni őket, de még mindig van rázás. A szerelő szerint nem futnak szépen a gumik, olyan mintha nem teljesen kör alakúak lennének. Ilyenkor mi van? Van olyan technika mely el tudja dönteni, hogy mivel és mit csináljak? A felgyújtás még nem tűnik időszerűnek. Az is lehet gond, hogy az azonos DOT számok nem egy tengelyen vannak?

Köszönöm, Gergő

Kedves Gergő!

A hunteres vizsgálat kimutatta volna, ha a gumi okozza a rázkódást. A hiba tehát másban keresendő. Az, hogy egy vadiúj, az autóra tökéletesen passzoló abroncsszettel is tapasztalható a jelenség, csak megerősíti ezt. Leírtam korábban, hogy rengeteg forrása lehet az ilyen jellegű hibának.

Adja oda a márkaszerviznek garanciális vizsgálatra, és kösse ki, hogy csak akkor adják vissza az autót, ha már rendben van. Én ezt tenném...

A nagy kérdés még az, hogy az első kilométerektől kezdve tapasztalható a vibráció, vagy folyamatosan alakult ki; erről nem írt... Mert az előző mondatom csak akkor igaz, ha erre a válasz az, hogy igen.

Üdv, Gumidoki