Leszívja a Polót a riasztó
Kedves Kütyüdoktor,
A közelmúltban építettünk be az öcsém 99-es VW Polo-jába egy riasztót. A riasztó összes funciója jól mûködik (az autóban pneumatikus központi zár van), a központi zárat is lehet vezérelni vele. Az autó nyugalmi áramfelvétele ~50mA. Ha kulccsal zárom be a kocsit, akkor is annyi. Viszont ha a riasztóval zárom be, (és élesedik a riasztó) akkor az áramfelvétel felugrik ~180mA-ra és ott is marad. Így túl gyorsan lemerül az akksi. Létezik az hogy annak ellenére, hogy a riasztó minden funkciója mûködik, valami mégis rosszul van bekötve? Van valami ötlete mi okozhat ilyen "viselkedést"? A Nissan Almerámmal összehasonlítottam, és annál 30mA volt a nyugalmi áramfelvétel, de élesített riasztóval sem ment 40mA fölé.
Elõre is köszönöm a válaszát.
Üdvözlettel: Dom
Ez valóban nagyon sok. Egy ekkora áramfelvételnek lehet oka egy behúzva maradt relé, például a blokkolás. Vissza kell bontani a riasztót, kezdve a blokkoló relével, majd levenni a központi zár vezérlést. Ellenőrizni kellene, hogy a csomagtérben lekapcsolódik-e a világítás. Mérhető, hogy a riasztó mekkora áramot vesz fel bekapcsolva, így el lehet dönteni, hogy maga a riasztó igényel ekkora áramot vagy valami visszafolyó áram az autó valamelyik egységét vezérli, és az okozza a többletfogyasztást. Az ajtó, csomag- és motortér kapcsolókat egymástól diódával el kell választani, mert visszafolyó áram esetén a világítás bekapcsolhat, ha nem is teljes fénnyel, de parázslása is fogyaszt.
Szóval, áramméréssel elkülöníteni, hogy a bekapcsolt riasztó fogyaszt vagy visszaad valamit az autónak, aminek valamely egysége ettől működni kezd. Ha a riasztó a ludas, akkor egyenként le kell kötni a vezetékeit és figyelni, hogy mikor szűnik meg a fogyasztás.
Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu