Tisztelt Kütyüdoktor!
Amúgy hibátlan állapotú és teljesen jól működő Hondáinkba (1991 Civic 1.6, és 1997 Accord aerodeck) szeretnék klímát utólag berakatni. A kérdéseim a következők lennének:
- keressek a típusokhoz azonos gyári bontott klímát és azokat szereltessem be? -
- a mai, nyilván modernebb klímák már nagyobb hatásfokkal és megbízhatóbban dolgoznak-e, mint a 20-30 éves gyári klímák?
- megoldható-e, hogy az utólag beszerelt nem gyári klímát a gyári klímakapcsolóval vezéreljem?
- létezik-e olyan megoldás, hogy amikor az autót nem rendeltetésszerűen (pályanapon) használom, a klímát egyszerűen "lekötöm" a rendszerről, hogy ne emésszen fel semmi plussz energiát?
- esetleg milyen utólagos klímákat ajánl és ezeknek mennyi a bekerülési költségük?
Megtisztelő válaszát előre is köszönöm,
tisztelettel: Keresztes Gyula
Egy adott autótípusba egyfajta klíma szerelhető, nincs nagy választék, van gyári és utángyártott. Természetesen a gyárit ajánlom, nem annyival drágább, ami lényeges, mert a klíma utólag igen költséges extra.
A bontott nagy lutri. Bármelyik klímacső lehet sérült, hiányozhat belőle egy tömítés, ami a szereléskor derül ki és kezdődik a bonyodalom. Nem ismert az előélete, a hűtőregiszter állapota, és pont egy japán autó esetében nagyon nehéz belevaló bontott alkatrészt találni.
Amikor nem használja a klímát, az nem terheli a motort, nem okoz plusz fogyasztást. A klímakompresszor egy mágnes tárcsával csatlakozik az ékszíjon keresztül a motorhoz, ami csak akkor hozza létre a kapcsolatot, ha annak sűrítenie kell, egyéb esetben szabadon forog. Nem lehet és nem is kell semmit kikötni, leszedni használaton kívül.
Visszatérve az árra, sajnos a klíma magas bekerülési költséggel rendelkezik, ezért van, hogy a szerelő az autócserét javasolja, mert az még mindig olcsóbb, mint bővíteni a régit.
Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu