Rendes rádiót szeretnék az Astrába
Tisztelt Kütyüdoktor!
4 éve vettem egy 2004-es Opel Astra H 1.6 XEP hatchback-et, azóta nem sikerült rendes megoldást találnom a rádió kiváltására. Szükségem van a fedélzeti számítógép kezelhetőségére, amit a gyári rádió gombjaival tudok csak megoldani multikormány hiányában.
Jelenleg egy CD30 MP3 típusú gyári rádió van benne, amivel ez idő alatt sem tudtam megbarátkozni. Vidéken lakom, szinte semmilyen rádióadást nem képes tisztán fogni, BP-en tökéletes a rádióvétel,az antenna hibát teljességgel kizárnám, nem recseg csak gyenge a rádió vétele (másik rádióval tökéletes volt a rádióvétel).
FM transzmitter az alapzaja miatt nem tetszik. MP3-as zenéket alkalmanként mikrolaggokkal szaggatja éppen a ritmus ütemében, ami nagyon idegesítő (tömörítés függő, 256kbps-os zene már a határait feszegeti). Lett bele forrasztva aux bemenet árnyékolt kábellel és a jack aljzat a kézifék alatti takaró műanyagba lett elhelyezve esztétikusan, hogy az majd milyen jó lesz, de az is recseg ha telefont vagy mp3 lejátszót dugok bele, főleg úthibákba hajtva.
Rég kidobtam volna ezt a rettenetet, de nem tudok mit beszerelni a helyére. Az eddigi autóimba mindig sikerült igényes hifit szerelnem, de ez a CAN-Bus kifog rajtam. Kínai noname rádiókat nézegettem, mind 100 ezer Ft és afölött van árban, esetleg tudna valami megoldást nekem javasolni ennél olcsóbban? Tisztelettel várom mielőbbi válaszát!
Üdvözlettel: Pali
A kínai kínálatról lebeszélem, nincs köztük jó, csak problémát venne a nyakába, ráadásul a gyári rádió és az autó számítógépe közötti kezelést az sem valósítja meg.
Ha erről lemond, akkor kiváló rádiókat választhat a Kenwood vagy Pioneer kínálatából. 80 000Ft alatt Bluetooth kompatibilis, USB-s, nagy kijelzős fejegységet választhat, aminek a hangminősége és dinamikája is kápráztató. Az elmúlt két-három évben mindkét gyártó előrukkolt a régen 200 000 Ft-os kategóriába tartozó készülékek 80 000 Ft-os kistestvérével és nem vettek ki belőle sem szolgáltatást, sem minőséget.
A gyári computerrel nem kommunikálnak, amiből a legkellemetlenebb a gyári óra beállítása. Egy ismerősöm amolyan magyar emberes trükköt eszelt ki. Ha lemerül az akkumulátor és emiatt be kell állítani az órát, nem teszi vissza a gyári rádiót, az nagymunka, éjfélkor leveszi az akkumulátorsarut és visszateszi, mert akkor nulláról indul az óra.
Ha rádiót cserél, a rádió árán felül költeni kell egy illesztő keretre, ami a gyári helyet a szabványhoz illeszti, ez 5-8 000 Ft, valamint egy antenna tápfeladóra, 9900 Ft és kormányillesztő adapterre, ha van a kormányon rádiókezelő gomb és azt szeretné megtartani. Sajnos a modul elég drága, kb. 23 000 Ft, ha CAN-bus-os.
Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu