Zafira gyújtásproblémák
Kedves LPG Doki!
A nyáron alakíttatam át LPG-sre a 2007-es gyártású Opel Zafira 1.8-at(XER), kb 100.000 km-nél. Egy Landi Renzo Omegas rendszer került beszerelésre, egy felső kenővel. Új, LPG-s autóba való olajat tetettem bele, a márkájára már nem emlékszem, de ezt ajánlották az elsavasodás miatt. Gyertyákat nem cseréltem, az 60 000-nél voltak utoljára cserélve.(gyári GM gyertyák voltak benne) Indítás után benzines üzemben fél-egy percen keresztül ingadozik az alapjárat, és hidegben erőtlen a motor egy fél percig. Ez normális dolog?
A másik problémám, hogy 13.000 km LPG-s futás után a gyújtótrafó beadta a derekát. Az egyik szerelő azt mondta, hogy ez az LPG miatt lehet. Igaz ez? Okozhat az LPG-s rendszer gyújtótrafó leégést? A GM gyertyák kb 50.000-t futottak.
Javasolt egy NKG gyertyát, ami irridiummal bevont, és kifejezetten LPG-s autókra fejlesztették ki, és kifejezetten lebeszélt a hagyományos gyertyákról a továbbiakban.... Nem tudom, jól tettem-e, hogy kifizettem ezt a borsos árat, gyertyánként 4500 Ft-ot? A fordulatszám ingadozás, valamint benzines hidegben indítás továbbra sem múlt el.
Előre is köszönöm a válaszát!
Üdvözlettel:
L.Á.
Kedves Ákos!
Elég jó fantáziával bír a kolléga, aki a trafók tönkremenetelét a gáznak tulajdonította :-) Nem normális az erőtlen viselkedés, és nem kell feltétlenül LPG gyertya sem. Át kell nézni az autóját, a pici gyújtáshibát meg kell találni, majd fel kell programozni a gázrendszert, mely rakoncátlankodik.
Amennyiben megtisztel bizalmával, az LPG Doktor örömmel megoldja a feladatot!
Üdvözlettel:
LPG Doktor
www.lpgdoktor.hu