2013.07.02. 14:15

Tisztelt LPG Doktor!

Németországban élek és itt vásárolnék autót. Mivel korábban már volt gázos autóm, nagyon szimpatizálom most is a gázüzemmel. Találtam egy autót amely megfelelne az elképzeléseimnek, de ki szeretném kérni az Ön véleményét.

Az autó egy Ford Focus, 2008-as évjáratú 1,8 literes 125 lóerős, 131000 km-el, LPG-re már átalakítva. Egyetlen bökkenő van, az autóban motort kellett cserélni és a márkakereskedés aki árulja, nem tud (akar?) mit mondani a csere okáról, csak a tényt közli, hogy új motor van az autóban. Mindenesetre egy év garanciát ad az autóra. Most jönne a kérdésem: van-lehet összefüggés a gázüzem és e között az 1800-as Ford motor cseréje között? Ebbe a motortípusba egyébként mennyire ajánlható a gázüzem? Van valami, amit érdemes lenne még a vásárlás előtt megvizsgálni, mégha amatőr módszerekkel is? Válaszát epedezve várom, ugyanis az Ön véleménye nagyban segítene a döntésben.

Köszönettel: Lőrinczi Csaba

Kedves Csaba!

Lehet összefüggés, de nem feltétlenül biztos, hogy van! Ha egy esetlegesen helytelen beállítással közlekedő autót a Német Autobahn szokásai szerint valaki folyamatosan nagy terhelésen és magas fordulaton hajt, akár még motorcsere is lehet a következménye. Szerintem ha 1 év garancia jár az autó mellé, ne habozzon! Esetleg hozza haza egy ellenőrzésre amikor egyébként is itthon jár, szívesen látjuk! Ha nem jön haza sűrün, keressen meg egy kinti autogáz szervizt. Ellenőrizzék le OBD adatok alapján a keverékképzést minden tartományban, különös tekintettel a nagy terhelési szakaszokban padló gázon. Ha a lambda érték illetve a korrekciók rendben vannak, nem lesz baj. Ha találnak valamit, akkor pedig ott a garancia, a beavatkozást majd fizeti a Händler.

Beste Grüsse

Lpg Doktor

autógázszerviz