Gyengül a Honda
Tisztelt LPG Doktor!
1 éve járok gázzal, kb 45 ezer km-t mentem azóta. Az autóm egy 1994-es 2.2-es (nem VTEC) Accord. Alapvetően elégedett vagyok, eddigi autós életem legjobb döntése volt az átalakítás. Ezentúl is az LPG-nagy benzin párosra fogok szavazni. Így elfogadható üzemanyagköltséggel járhatok egy kellően erős autóval, és nem kell a turbó, kettőstömegű lendkerék, nagynyomású üzemanyag ellátó rendszer miatt aggódnom. És nem kormol az autóm, amit személy szerint halálos bűnnek tartok. A fogyasztásom 8,7-12,3 liter, az elmúlt 20 e lm átlaga 11 körül van, nagyrészt autópályán, épp a büntetési határ alatt autózva, általában felpakolva és klímával, ez úgy gondolom elfogadható érték.
A teljesítményvesztés érezhető, de elfogadható mértékű. Előzéshez meg egy pillanat visszarakni benzinre. Az átalakításnál felhívták a figyelmemet a szelephézag ellenőrzésének fontosságára, minden második olajcserénél ellenőriztetem. Kell is, legutóbb a két szélső henger kipufogó szelepei „koppon” voltak, hideg motornál gyakorlatilag nem volt szelephézag. A középső hengereknél is fogyogat, de közel sem ilyen drasztikus mértékben. Van elképzelése róla, hogy mi lehet ennek az oka? Miért a szélső hengerek kapnak nagyobb terhelést?
Másik kérdésem: Az autó szépen megy a gázzal, de nagyon ritkán, kb 1/3 tanknál, hosszabb út után, egyenletes terhelésen, jellemzően lejtős úton csúnyán berángat. (Azért tudom ilyen pontosan, mert Szombathelyről Bp-re jövet az M1 végén és az M0 déli szakaszán szokott jelentkezni.) Ilyenkor padlógázra vagy benzinnel egyenletesen húz, a jelenség pár km után elmúlik. Olvastam , hogy a Honda motorok érzékenyek a megfelelő gázinjektorra, illetve azt sem szeretik, ha nagyon hosszú az injektor utáni gázcső. Ez lehet a rángatás forrása?
Harmadik kérdés, inkább észrevétel: A sima 95-ös benzinben van pár százalék bioetanol, ami állítólag hajlamos hosszú távon kicsapódni, a keletkező kocsonyás anyag prímán eltömi a benzincsöveket és szűrőt, ezért azt javasolták, hogy tankoljak 100-as benzint, mivel abban nincs alkohol. Az árkülönbözet a 1-2 dl/100 km átlagos benzin fogyasztás mellett elfogadható. Igaz ez? Érdemes 100-asat tankolni? Jó lenne egy általános autógáz tudásbázist építgetni, mindenki fél a gáztól, pedig nagyon nem kéne. Pl. egy csomó nepperűzős kérdésre lehetne a válasz, hogy felejtse el a dízelt, ha fél a magas szervízköltségektől.
Üdv Német Zoltán
Kedves Zoltán!
Sorban, jegyzet stílusban adnám meg válaszom.
- teljesítményvesztésről, előzésnél benzinre kapcsolásról szó nem lehet egy korrekt beépítés, beállítás esetén!!
- a hézag fogyás a nagyobb hőterhelésű hengereknél lenne indokolt, ez általában a középső 2 henger. Az Ön esetében talán a szélsők kapnak kevesebb anyagot a helytelen beállítás miatt, így a szegény keverékes égés hatása érvényesül.
- a rángatás oka nagyon sok minden lehet, bele értve az Ön által említetteket is.
Az etanol tankolása megeheti a gumialkatrészeket, így az Ön esetében nem ártana a benzin használata, különös tekintettel arra, hogy amúgy sem sokat fogyaszt belőle. A fenti feladatok elvégzésére keressen egy korrekt gázautó szervizt. Amennyiben igényli, az LPG Doktor szervize is örömmel vállalja a segítséget.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu