Gyengül a Honda
Tisztelt LPG Doktor!
1 éve járok gázzal, kb 45 ezer km-t mentem azóta. Az autóm egy 1994-es 2.2-es (nem VTEC) Accord. Alapvetően elégedett vagyok, eddigi autós életem legjobb döntése volt az átalakítás. Ezentúl is az LPG-nagy benzin párosra fogok szavazni. Így elfogadható üzemanyagköltséggel járhatok egy kellően erős autóval, és nem kell a turbó, kettőstömegű lendkerék, nagynyomású üzemanyag ellátó rendszer miatt aggódnom. És nem kormol az autóm, amit személy szerint halálos bűnnek tartok. A fogyasztásom 8,7-12,3 liter, az elmúlt 20 e lm átlaga 11 körül van, nagyrészt autópályán, épp a büntetési határ alatt autózva, általában felpakolva és klímával, ez úgy gondolom elfogadható érték.
A teljesítményvesztés érezhető, de elfogadható mértékű. Előzéshez meg egy pillanat visszarakni benzinre. Az átalakításnál felhívták a figyelmemet a szelephézag ellenőrzésének fontosságára, minden második olajcserénél ellenőriztetem. Kell is, legutóbb a két szélső henger kipufogó szelepei „koppon” voltak, hideg motornál gyakorlatilag nem volt szelephézag. A középső hengereknél is fogyogat, de közel sem ilyen drasztikus mértékben. Van elképzelése róla, hogy mi lehet ennek az oka? Miért a szélső hengerek kapnak nagyobb terhelést?
Másik kérdésem: Az autó szépen megy a gázzal, de nagyon ritkán, kb 1/3 tanknál, hosszabb út után, egyenletes terhelésen, jellemzően lejtős úton csúnyán berángat. (Azért tudom ilyen pontosan, mert Szombathelyről Bp-re jövet az M1 végén és az M0 déli szakaszán szokott jelentkezni.) Ilyenkor padlógázra vagy benzinnel egyenletesen húz, a jelenség pár km után elmúlik. Olvastam , hogy a Honda motorok érzékenyek a megfelelő gázinjektorra, illetve azt sem szeretik, ha nagyon hosszú az injektor utáni gázcső. Ez lehet a rángatás forrása?
Harmadik kérdés, inkább észrevétel: A sima 95-ös benzinben van pár százalék bioetanol, ami állítólag hajlamos hosszú távon kicsapódni, a keletkező kocsonyás anyag prímán eltömi a benzincsöveket és szűrőt, ezért azt javasolták, hogy tankoljak 100-as benzint, mivel abban nincs alkohol. Az árkülönbözet a 1-2 dl/100 km átlagos benzin fogyasztás mellett elfogadható. Igaz ez? Érdemes 100-asat tankolni? Jó lenne egy általános autógáz tudásbázist építgetni, mindenki fél a gáztól, pedig nagyon nem kéne. Pl. egy csomó nepperűzős kérdésre lehetne a válasz, hogy felejtse el a dízelt, ha fél a magas szervízköltségektől.
Üdv Német Zoltán
Kedves Zoltán!
Sorban, jegyzet stílusban adnám meg válaszom.
- teljesítményvesztésről, előzésnél benzinre kapcsolásról szó nem lehet egy korrekt beépítés, beállítás esetén!!
- a hézag fogyás a nagyobb hőterhelésű hengereknél lenne indokolt, ez általában a középső 2 henger. Az Ön esetében talán a szélsők kapnak kevesebb anyagot a helytelen beállítás miatt, így a szegény keverékes égés hatása érvényesül.
- a rángatás oka nagyon sok minden lehet, bele értve az Ön által említetteket is.
Az etanol tankolása megeheti a gumialkatrészeket, így az Ön esetében nem ártana a benzin használata, különös tekintettel arra, hogy amúgy sem sokat fogyaszt belőle. A fenti feladatok elvégzésére keressen egy korrekt gázautó szervizt. Amennyiben igényli, az LPG Doktor szervize is örömmel vállalja a segítséget.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
