Kivágtak a műszakin a CO miatt
Tisztelt Doktor Úr!
Nemrég volt az autóm műszaki vizsgán, ahol benzines üzemben a CO mérésen "megbukott". 0,3 helyett 0,4-et mértek 3000-es fordulaton, ellenben LPG üzem közben 0,15 volt a CO érték. Éves szinten 50e km-t megy az autó, ebből 99,9%-ban LPG üzemben.
Lehetséges, hogy azért nem tudja az autó a határérték alatt tartani a CO kibocsájtást benzines üzemben, mert túl keveset van használva úgy? Gondolok itt az "eltanulta az LPG-s beállításokat a gyári ECU" c. eposzra! Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel, Csaba.
Kedves Csaba!
A kérdésre csak elvi választ tudok adni, ugyanis az eltanult ecu-val hozzánk érkező autókat mérés nélkül hirtelen felindulásból megjavítjuk, így nincs adatunk a jelenség és a CO valós összefüggéséről.
Elvileg megtörténhet, hogy a helytelen adaptáció miatt az autó a kívánatosnál dúsabb keverékkel működik, így a CO érték és természetesen elmászhat.
Kapják le az akksi sarut egy éjszakára ( néhány esetben elegendő 20 perc is ), majd végezzenek egy kontroll mérést. Ez törli az adaptációs értékeket a vezérlőben, így meg tudnak bizonyosodni az okról.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu